Forum Polskiego Kina

Teraz jest 26 grudnia 2024, 16:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2605 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 218  Następna
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 grudnia 2019, 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Alokacja na: "Program Operacyjny" Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej(PISF): "Upowszechnianie kultury filmowej" dla priorytetu: "IV. Rekonstrukcja cyfrowa" na rok 2020 to: 0,15 mln zł.

Źródło informacji: https://bip.pisf.pl/programy-operacyjne (https://www.pisf.pl/files/dokumenty/po_ ... e_2020.pdf - informacje o rekonstrukcji cyfrowej znajdują się m.in. na stronach tego dokumentu: 4 do 5, 117, 157 do 164).
=============================================
"Programy Operacyjne Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na rok 2019":
- http://www.pisf.pl/files/dokumenty/po_2 ... F_2019.pdf

"Programy Operacyjne Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na rok 2018":
- http://www.pisf.pl/files/dokumenty/po_2 ... F_2018.pdf

"Programy Operacyjne Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na rok 2016":
- http://www.pisf.pl/files/dokumenty/po_2 ... F_2016.pdf
=============================================
=============================================

Odnośnie m.in. części informacji zawartych w tych postach:
- viewtopic.php?p=15766#p15766
- viewtopic.php?p=16004#p16004
- viewtopic.php?p=16008#p16008.

Najprawdopodobniej dnia: 23 grudnia 2019 roku ogłoszony został "przetarg" przez WFDiF na: "Wykonanie cyfrowej platformy streamingowej do upowszechniania treści filmowych oraz świadczenie usług związanych z jej wdrożeniem w ramach projektu numer POPC.02.03.02-00-0007/17 pn.: "Cyfrowa rekonstrukcja i digitalizacja polskich filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych w celu zapewnienia dostępu na wszystkich polach dystrybucji (kino, telewizja, Internet, urządzenia mobilne) oraz zachowania dla przyszłych pokoleń polskiego dziedzictwa filmowego"".

Źródło informacji: http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... 0-0007-17/

=============================================
"Program działania Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych na lata 2019 - 2022":
- http://bip.mkidn.gov.pl/pages/posts/pro ... 9-3120.php (http://bip.mkidn.gov.pl/media/docs/oglo ... _WFDiF.pdf)
=============================================

Do niczego nikogo nie namawiam. Być może w treści powyższej wiadomości(postu) pomyliłem się niecelowo(mogę się niecelowo mylić w treści tegoż postu). Przedstawiłem tu również swoje prywatne zdanie, opinie, rozważanie oraz wiedzę z którymi nikt nie musi się zgadzać i które mogą być w części bądź całościowo, niezamierzenie: błędne. Za wszelkie zło: przepraszam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 grudnia 2019, 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Porównanie "Janosika"
Stara digitalizacja vs rekonstrukcja vs Blu-ray:
http://forum.filmozercy.com/watek-janosik

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 stycznia 2020, 21:01 

Dołączył(a): 13 maja 2019
Posty: 18
"Kolumbowie" pokazali się na VOD.

https://vod.tvp.pl/website/kolumbowie,43715904


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 stycznia 2020, 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016
Posty: 1259
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Z tego co widzę na razie tylko wersja kadrowana...

Aha, no i bardzo ładne wydanie "Janosika". Szkoda, że nie jestem jakimś wielkim fanem tego serialu, bo na pewno bym kupił. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 00:11 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
Witam
Wczoraj tak patrzę "Pan Tadeusz" na TVPHD po digitlizacji/rekonstrukcji (trudno powiedzieć bo plansza końcowa i jednego i drugiego nie wyklucza).
Nawet przyjemnie się oglądało momentami. Niestety tylko momentami bo 4Mbps jak na kanał, jak by nie patrzeć premium to jakaś kpina! Bardzo mocna kompresja zabiła przyjemność oglądania tego filmu. Mam zgrany ten film z TVP1HD i tam jest 3,5Mbps (a to mam z naziemnej telewizji) więc ja się pytam TVP nie ma kopii z większym bitrate czy po prostu upycha się jak najmniejszym kosztem?
TVP jak zwykle nie wyciąga wniosków z własnej głupoty, ale by nie było że w tym 2020r wieszam psy tylko na TVP, to Canal+ też się nie popisało bo puściło z sprzed rekonstrukcji film w 1.78.
Zagadką dla mnie pozostaje czy ten film aby na pewno był kadrowany do AR 2.42 lub podobnym? Byłem na premierze i nie przypominam sobie panoramy obrazu, ale może już mnie pamięć zawodzi jak by nie było 20 lat temu?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

PS Jeśli szukacie okazji, to za 27 funtów za wysyłkę z Polski za Janosika na blu-ray w OAR wydaje mi się nie wygórowaną ceną (135zł - Amazon UK)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 02:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Takie bitrate jest typowe dla tych kanałów.

TVP vs nowa rekonstrukcja VOD

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Oczywiście VOD może wyglądać nieco inaczej niż oryginalna kopia, bo serwisy te czasem coś tam grzebią przy plikach.

Co do Janosika kosztuje 30 euro więc wystarczy dobrać coś za 9 euro by wysyłkę mieć za darmo. Sam mam nadzieję, że DVDMAXXX będzie sprzedawać to w Polsce za nico niższą kwotę. Nie spieszy mi się, nakład pewnie i tak prędko się nie wyczerpie. :-)

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2019
Posty: 39
Domell1 napisał(a):
Witam
Wczoraj tak patrzę "Pan Tadeusz" na TVPHD po digitlizacji/rekonstrukcji (trudno powiedzieć bo plansza końcowa i jednego i drugiego nie wyklucza).
Nawet przyjemnie się oglądało momentami. Niestety tylko momentami bo 4Mbps jak na kanał, jak by nie patrzeć premium to jakaś kpina! Bardzo mocna kompresja zabiła przyjemność oglądania tego filmu. Mam zgrany ten film z TVP1HD i tam jest 3,5Mbps (a to mam z naziemnej telewizji) więc ja się pytam TVP nie ma kopii z większym bitrate czy po prostu upycha się jak najmniejszym kosztem?
TVP jak zwykle nie wyciąga wniosków z własnej głupoty, ale by nie było że w tym 2020r wieszam psy tylko na TVP, to Canal+ też się nie popisało bo puściło z sprzed rekonstrukcji film w 1.78.
Zagadką dla mnie pozostaje czy ten film aby na pewno był kadrowany do AR 2.42 lub podobnym? Byłem na premierze i nie przypominam sobie panoramy obrazu, ale może już mnie pamięć zawodzi jak by nie było 20 lat temu?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

PS Jeśli szukacie okazji, to za 27 funtów za wysyłkę z Polski za Janosika na blu-ray w OAR wydaje mi się nie wygórowaną ceną (135zł - Amazon UK)


Canal plus to się skompromitował całkowicie, liczyłem na to, że telewizja premium wyemituje dobrą kopie - po rekonstrukcji, a nie pierwotną, którą nie dało się oglądać...


Edit:
Unikamy cytowania długich postów w całości. Edytowałem.

Moviemaker


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 09:22 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
MarianPaz napisał(a):
Takie bitrate jest typowe dla tych kanałów.

Sęk w tym że właśnie nie jest typowy, a to dlatego że nagrałem też urywek Alternatyw 4 (też TVPHD) i tam bitrate pikuje do 15Mbps i uśredniony 7,1Mbps, taki Canal+ film po digitalizacji (bo o rekonstrukcji nie słyszałem) "Poranek kojota" potrafił puścić z bitrate uśrednionym 8,9Mbps. Nie rozumiem w czym problem oni na satelicie mają wykupione określone pasmo z określoną przepustowością a wiadomo DVB-S to nie DVB-T gdzie trzeba ciąć by zmieścić się w paśmie. Masakra jakaś.

Co do Janosika za 30EUR to wiem, ale no właśnie wychodzi w sumie 40EUR z wysyłką i robi się kosmiczne ~170zł PLN, dlatego pisałem o 27funtach bo 40zł w kieszeni zostaje. DVDMAX te wydanie wysyła od nas, a nie z zagranicy z tego co obiło mi się o uszy. Po wypłacie może się skuszę, chodź mnie bardziej interesuje jednak "07 zgłoś się" i mam nadzieje że nakład się nie wyczerpie.

Edit:
Dalsza część dyskusji na temat zakupów za pośrednictwem serwisu Amazon przeniesiona tutaj: http://www.forum.polskiekino.com.pl/viewtopic.php?f=10&t=787&start=0 To jest temat o rekonstrukcji!

Moviemaker


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Odnośnie m.in. informacji zawartych w tym poście:
- viewtopic.php?p=16044#p16044.

Ciekawe "informacje" moim zdaniem z "danych o przetargu"(o którym mowa w poście do którego podałem link powyżej):

Cytuj:
1.3.10 Player (video i audio)
Cytuj:
f) Przycisk „wybierz jakość” (standardowe wartości: 1080p, 720p, 480p, 360p, 240p, 144p w przypadku video).
Cytuj:
1.12 WYMAGANIA WOBEC SYSTEMU BACK-OFFICE – PLATFORMA TRANSKODOWANIA I DYSTRYBUCJI TREŚCI
1. Zamawiający udostępni materiały źródłowe wszystkich treści, które będą wykorzystywane
do transkodowania i dystrybucji treści. Materiały te będą dostępne w formatach:
1. Sekwencje DPX oraz pliki WAV PCM
2. Pakiety Kina Cyfrowego w formacie DCP
3. Pliki Prores HQ 422 184Mbit/s dla 1080p, 283 Mbit/s dla 2K
4. Pliki DNxHD 1080p 4:2:2, 24fps 176Mbit/s lub wyższe
5. Pakiet DCDM (tiff’y 16 bit w przestrzeni barwnej X’Y’Z’)
Źródło cytatów: http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... p_2019.pdf

Czyżby maksymalną dostępną rozdzielczością do odtwarzania materiałów za pośrednictwem: "VOD WFDiF"(przynajmniej na "czas obecny" - wykonania platformy internetowej na rzecz projektu) była rozdzielczość: Full HD(1080p) ? W ostatnim z przedstawionych przeze mnie powyżej cytatów "coś" jest niby mowa o rozdzielczości: 2K... Rozumiem, że być może z jakichś przyczyn, np. ograniczonych środków pieniężnych(finansowych), ta kwestia może wyglądać tak, a nie inaczej, ale uważam, że tak "generalnie przyszłościowo" to chyba dobrze by było od razu, aby platforma miała możliwość "dodania i stream'owania" materiałów(audio i wideo, np. filmu - w tym wypadku chyba "chodzi" o tylko "konkretnie pisząc": wideo) w rozdzielczości: 4K. [Myślę, że warto wziąć pod uwagę to, że np. serial pt.: "Stawka większa niż życie" został zrekonstruowany cyfrowo w rozdzielczości: 4K(12 odcinków bodajże - do których "prawa" niegdyś miały "stare SF: Kadr, Zebra, Tor" oraz FN(później chyba jako: FINA); a "po ostatnich zmianach" nie wiem "na pewno"(i może jeszcze nawet prawnie nie zostało to ustalone) kto będzie miał "prawa" do m.in. np.(bo i "chodzi" chyba o inne tytuły znajdujące się kiedyś i obecnie jak i przyszłościowo: w takiej samej bądź podobnej sytuacji prawnej) tych 12 odcinków tego serialu(pt.: "Stawka większa niż życie"): czy WFDiF czy FINA(czy obie instytucje). Nawet jakby "prawa" do jakichś tytułów "po zmianach ostatnich", "obecnie" miała tylko: FINA, to chyba "jej materiały" też będą znajdować się na tej: "platformie internetowej", choćby tak myśląc dlatego, że była chyba "jednym z dysponentów praw" do różnych tytułów wraz ze "starymi SF-ymi: Kadr, Zebra, Tor" jak i myśląc tak na podstawie takich informacji(viewtopic.php?p=15613#p15613), (viewtopic.php?p=15703#p15703) ? Wszystkie materiały(nie tylko te "robione na rzecz projektu w ramach którego "powstaje omawiana platforma internetowa", ale i np. z "innych projektów"(czy też "bez nich") w których uczestniczyły: WFDiF, "stare SF-e: Kadr, Zebra, Tor" czy też FN(FINA)) typu: seriale, filmy czy filmy dokumentalne: WFDiF, "starych SF-ych: Kadr, Zebra, Tor" czy też FN(FINA) chyba będą mogły się znaleźć na tym portalu internetowym - nawet kopie(wersje) np. filmów, które nie są/nie będą "na różny czas dodawania materiałów na omawiany portal internetowy" miały "wersji" po rekonstrukcji cyfrowej (i ewentualnie po: digitalizacji z elementami rekonstrukcji cyfrowej) ?). Czyli "kontent(tytuły) m.in. w rozdzielczości: 4K, by chyba był "na tą omawianą platformę internetową""].
Przy takim "natłoku spraw" i informacji jakie trzeba przygotować(w tym przypadku "robi to": WFDiF) tylko na sam jeden przetarg(oprócz tego pewnie jeszcze pełno różnych innych spraw znanych publicznie i tych niekoniecznie, wykonują pracownicy WFDiF): mogło może coś zostać "przeoczone" w przygotowywaniu specyfikacji platformy internetowej do "przetargu".
Może nie wszystko musi być szczegółowo opisane i przedstawione w specyfikacji platformy internetowej do "przetargu". Np.: nie widzę też "tam" nigdzie informacji o rozróżnieniu "różnych formatów obrazu" materiałów, które najprawdopodobniej znajdą się na platformie internetowej, typu: tzw.: "4:3" czy "16:9" - może będą udostępniane tylko OAR, co byłoby uważam, że bardzo dobrym rozwiązaniem - może tych informacji nie trzeba przedstawiać w przygotowywaniu specyfikacji platformy internetowej do "przetargu".


Z tego co pamiętam według protokołu publicznej prezentacji założeń projektu o którym mowa(z "pierwszej wersji", bo była może i "druga jego wersja", ale jej "nie widzę nigdzie", więc domyślam się, że "założenia pozostały nie zmienione" względem "pierwszej wersji", stąd może jej "brak" na internecie - a przynajmniej ja jej nigdzie nie widzę): rekonstrukcja cyfrowa była/jest/będzie wykonywana w rozdzielczości: 2K(a "tu" chyba nie pewna jest "dostępność" - przynajmniej na razie - takiej rozdzielczości przy odtwarzaniu materiałów za pośrednictwem: VOD WFDiF - wnioskuję po zapoznaniu się z dokumentami "z przetargu" na "tą" platformę internetową). Poza tym była też tam mowa o tym, że nie tylko znajdą się na tej platformie internetowej tytuły poddane rekonstrukcji cyfrowej w ramach omawianego projektu, ale i te sprzed niego...:
Cytuj:
Pani Pawłowska-Pyra poinformowała w swojej prezentacji, iż w ramach projektu jest zaplanowana rekonstrukcja cyfrowa i digitalizacja ok. 160 filmów fabularnych oraz pełnometrażowych dokumentów i animacji, które będą skanowane w rozdzielczości 4K, a rekonstrukcja cyfrowa wykonywana będzie w jakości 2K.
Cytuj:
Pani Pawłowska-Pyra dodała, że w ramach tej części projektu powstanie również bardzo ważne i unikalne miejsce – portal udostępniania filmów po rekonstrukcji (zarówno zrealizowanych w ramach projektu Polska Cyfrowa, jak i wcześniejszych) oraz nowych polskich produkcji fabularnych, dokumentalnych i animowanych.
Cytuj:
Uczestnicy spotkania dowiedzieli się, że celem projektu jest również prezentacja treści o wysokiej jakości obrazu i dźwięku, w postaci kopii DCP w rozdzielczości 2 K i kopii HD udostępnionych w jak najwyższej rozdzielczości na portalu. Ponadto wszystkie utwory będą mogły zostać ponownie wykorzystane przez sektor kreatywny.
Źródło cytatów: https://bip.pisf.pl/files/dokumenty/pro ... 1_2016.pdf

[Z tego ostatniego powyższego cytatu trudno coś moim zdaniem jednoznacznie wywnioskować].

Cytuj:
1.5 APLIKACJE MOBILNA I TELEWIZYJNA
1. W ramach wykonywanych prac Wykonawca dostarczy aplikację mobilną oraz
telewizyjną umożliwiającą obejrzenie treści wideo publikowanych na platformie
streamingowej.
2. Zakres funkcjonalny przedmiotowych aplikacji zostanie odrębnie ustalony z Wykonawcą
Źródło cytatu: http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... p_2019.pdf

Cytuj:
1.7 RESPONSYWNOŚĆ
1. Strona Platforma streamingowa powinna dostosowywać́ się do rozdzielczości w jakiej jest oglądana w sposób spójny z Koncepcją.
2. Strona www powinna być także w pełni funkcjonalna na urządzeniach z ekranem dotykowym: tabletach i telefonach komórkowych.
Cytuj:
1.9 KOMPATYBILNOŚĆ
1. Do prawidłowego działania Systemu brak jest konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania po stronie użytkownika Strony www.
2. Wymagane jest poprawne działanie Systemu w przeglądarkach typu MS Edge, Safari, FireFox, Chrome w wersjach najnowszych na dzień podpisania protokołu odbioru określonego w Umowie oraz w wersjach znajdujących się na liście 5 najpopularniejszych przeglądarek w Polsce wg. raportu Gemius (na dzień podpisania Końcowego Protokołu Odbioru): http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers.html z wykluczeniem Facebook in-app Browser)
3. Wymagane jest poprawne działanie Strony www na urządzeniach mobilnych z systemem iOS od wersji iOS 10+, z systemem Android od wersji 5.x.
Cytuj:
1.14 ZGODNOŚĆ ZE STANDARDAMI
1. System powinien powstać w zgodzie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12.04.2012 r. w sprawie w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z2016 poz.113), to znaczy:
a) System powinien udostępniać publiczne API umożliwiające wymianę danych z innymi systemami teleinformatycznymi za pomocą protokołów komunikacyjnych.
b) Kodowanie znaków w Systemie odbywa się wg standardu Unicode UTF-8.
c) System powstanie w standardzie World Wide Web Consortium (W3C).
2. Strona powinna być napisana w języku uzgodnionym przez Strony przed przystąpieniem do prac programistycznych.
3. Rozwiązanie powinno:
a) być w całości lub w istotnych komponentach sprawdzone i gotowe do natychmiastowego wdrożenia („z półki”),
b) być gotowe do wsparcia wszystkich modeli biznesowych: TVOD, SVOD, AVOD/FVOD,
c) być gotowe do wsparcia streamingu na żywo (live TV),
d) oferować bogate możliwości monetyzacyjne: wprowadzanie promocji (vouchery, kupony, kody promocyjne, itp)
e) zawierać wbudowany mechanizm DRM obsługujący wiodące technologie DRM: Google Widevine, Apple Fairplay, Microsoft PlayReady
f) w obszasze DRM dostarczać niezbędnych serwerów licencyjnych dla FairPlay, PlayReady oraz Widevine (chmurowy serwer licencji google).
g) być zbudowane w sposób zapewniający wysoką dostępność bez "single points of failure"
h) zapewniać zintegrowany mechanizm SSO umożliwiający federację autentykacji (logowanie za pomocą konta Google, Facebook)
i) oferować Zamawiającemu łatwe i natychmiastowe wprowadzanie podstawowych zmian w wyglądzie witryny VOD (wszystkich lub wybranych) z poziomu administratora platformy wideo.
j) być łatwo skalowalne, niezawodne, nowoczesne i przyszłościowe (musi być zbudowane w oparciu o technologię chmurową).
Źródło cytatów: http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... p_2019.pdf

Cytuj:
1.3.3 Strona główna serwisu
Cytuj:
g) Przycisk „Zaloguj się” – po jego kliknięciu otworzyć powinien się ekran logowania (np. w postaci pop-up’u);
h) Przycisk „Zarejestruj się” – po jego kliknięciu powinien otworzyć się interfejs dialogowy umożliwiający rejestrację w systemie (np. jako pop-up);
Cytuj:
1.3.11 Logowanie
a) Użytkownik może zalogować się do usługi z poziomu większości widoków z poziomu górnej nawigacji (przycisk „Zaloguj się”).
b) Użytkownik może zostać poproszony o zalogowanie się w przypadku próby otworzenia treści/contentu dostępnego tylko dla zalogowanych (np. płatnego). Po kliknięciu w taką treść, np. w przycisk „play” na materiale płatnym, pojawi się pop over z prośbą o logowanie.
Cytuj:
1.3.12 Rejestracja
Źródło cytatów: http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... p_2019.pdf

Więc może będą jakieś(bo chyba nie wszystkie) treści(materiały) na tej "platformie": płatne(a może np. płatność w zamian za: "brak reklam" poprzez: "VOD WFDiF") ? Chyba do oglądania materiałów z tej platformy internetowej(wszystkich materiałów) nie konieczna będzie rejestracja na tej platformie internetowej ?

Cytuj:
VI. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Termin realizacji Zamówienia:
a) termin dostarczenia wersji testowej platformy nie później niż do dnia 01.06.2020 r.
b) termin uruchomienia platformy w wersji produkcyjnej nie później niż do dnia 01.09.2020 r.
c) termin modyfikacji lub korekt najpóźniej do dnia 15.09.2020 r.
d) termin odbioru platformy/serwisu przez Zamawiającego nie później niż do dnia 31.10.2020 r.
Źródło cytatu: http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... _dobry.pdf

=======================================================
Przedstawiłem tu m.in. "szczątkowe" cytaty - więcej "pełnych" informacji(i "treści cytatów" m.in. "zaznaczonych" tylko(przedstawiona część "szerszej" informacji) w tym poście przeze mnie) i innych nie poruszonych przeze mnie w tym poście informacji znajduje się moim zdaniem w "dokumentach z przetargu"(m.in. ogólna koncepcja graficzna strony WWW WFDiF).
=======================================================

Do niczego nikogo nie namawiam. Być może w treści powyższej wiadomości(postu) pomyliłem się niecelowo(mogę się niecelowo mylić w treści tegoż postu). Przedstawiłem tu również swoje prywatne zdanie, opinie, rozważanie oraz wiedzę z którymi nikt nie musi się zgadzać i które mogą być w części bądź całościowo, niezamierzenie: błędne. Za wszelkie zło: przepraszam.


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2020, 13:23 przez dima, łącznie edytowano 12 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 21:17 

Dołączył(a): 04 kwi 2019
Posty: 5
Witam, chciałbym zapytać o oryginalny czas trwania filmu Noce i Dnie. Mianowicie, z tego co mi wiadomo, film był w dwóch częściach, trwających razem 4 godziny. Wersja wydana niedawno na Bluray trwa tylko 170 minut. Czy 170 minut to rzeczywisty, oryginalny czas trwania filmu, czy jakaś zupełnie inna wersja montażowa? Na czym polega różnica?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016
Posty: 1259
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
WIAFilms napisał(a):
Witam, chciałbym zapytać o oryginalny czas trwania filmu Noce i Dnie. Mianowicie, z tego co mi wiadomo, film był w dwóch częściach, trwających razem 4 godziny. Wersja wydana niedawno na Bluray trwa tylko 170 minut. Czy 170 minut to rzeczywisty, oryginalny czas trwania filmu, czy jakaś zupełnie inna wersja montażowa? Na czym polega różnica?


Kiedyś już o to pytałem. Dostałem odpowiedź od Mariana na podstawie tego artykułu. Streszczając, film oryginalnie trwał cztery godziny, na potrzeby festiwalu w Berlinie skrócono go do trzech, skupiając się na wątku Bogumiła i Barbary, natomiast do wersji zrekonstruowanej wykorzystano kopię berlińską z dodanymi piętnastoma minutami z wątkami Tomaszka oraz śmierci matki Barbary. Tak więc czas wersji zrekonstruowanej według powyższych informacji wynosi około 195 minut. Oryginalny klatkaż filmu wynosił oczywiście 24 klatki na sekundę, natomiast kopia na Blu-ray jest przyspieszona do telewizyjnych 25 klatek na sekundę, co czas trwania jeszcze dodatkowo skróciło. Co prawda według mojego szybkiego obliczenia po przyspieszeniu 195 minut i tak powinno być więcej niż 170 minut filmu, ale tego już nie umiem wyjaśnić. ;-)

Ciekawe są też losy kopii "Faraona". Podobno pozbyto się około 20 minut filmu, ale wyrzucono chyba tylko kilka całych scen - większość przerobiono, skracając momenty z początku i końca ujęcia, w których nic się nie dzieje (a i tak w tej nowej wersji jest sporo takich dłużyzn, które oczywiście są potrzebne i budują klimat filmu). Mam te informacje z drugiej albo trzeciej ręki, więc jeśli ktoś ma lepsze, to jestem bardzo ciekaw. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 stycznia 2020, 21:46 

Dołączył(a): 27 paź 2019
Posty: 4
WIAFilms napisał(a):
Witam, chciałbym zapytać o oryginalny czas trwania filmu Noce i Dnie. Mianowicie, z tego co mi wiadomo, film był w dwóch częściach, trwających razem 4 godziny. Wersja wydana niedawno na Bluray trwa tylko 170 minut. Czy 170 minut to rzeczywisty, oryginalny czas trwania filmu, czy jakaś zupełnie inna wersja montażowa? Na czym polega różnica?


Oryginalna wersja trwa lekko ponad 4 i pół godziny, wersja zrekonstruowana to wydanie skrócone do prawie 3 godzin. Niestety, nie zrekonstruowano tej dłuższej wersji i jest ona dostępna tylko na starszych dvd, ew. VHS.

"Film w oryginalnej wersji trwał ponad cztery godziny. Dla potrzeb pokazu na Festiwalu w Berlinie, skrócono go do trzech. Pozostawiono przede wszystkim wątek Bogumiła i Barbary, uznając, że o tym opowiadał pierwowzór filmu, powieść Marii Dąbrowskiej. Wersja prezentowana na tegorocznym Festiwalu w Gdyni jest o 15 minut dłuższa niż kopia „berlińska”. - Przywróciliśmy wątek śmierci matki Barbary i sprawy Tomaszka, która teraz w filmie jest bardziej wyrazista – opowiadał na spotkaniu z widzami Jerzy Antczak.

Przy rekonstrukcji cyfrowej reżyser pracował ze swoim operatorem kamery, Grzegorzem Kędzierskim. Antczak wspominał, że mimo, że kręcony na Eastmanie, film miał kopie wykonane na materiale ORWO, na którym twarze miały buraczkowy kolor. - Po raz pierwszy, gdy zobaczyłem film po rekonstrukcji, orbitowałem – ekscytował się reżyser."

Źródło: https://www.sfp.org.pl/2016/wydarzenia, ... ukcji.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2605 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 218  Następna

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Powered by: - HOSTINGHOUSE