Odnośnie m.in. informacji zawartych w tym poście:
-
viewtopic.php?p=16044#p16044.
Ciekawe "informacje" moim zdaniem z "danych o przetargu"(o którym mowa w poście do którego podałem link powyżej):
Cytuj:
1.3.10 Player (video i audio)
Cytuj:
f) Przycisk „wybierz jakość” (standardowe wartości: 1080p, 720p, 480p, 360p, 240p, 144p w przypadku video).
Cytuj:
1.12 WYMAGANIA WOBEC SYSTEMU BACK-OFFICE – PLATFORMA TRANSKODOWANIA I DYSTRYBUCJI TREŚCI
1. Zamawiający udostępni materiały źródłowe wszystkich treści, które będą wykorzystywane
do transkodowania i dystrybucji treści. Materiały te będą dostępne w formatach:
1. Sekwencje DPX oraz pliki WAV PCM
2. Pakiety Kina Cyfrowego w formacie DCP
3. Pliki Prores HQ 422 184Mbit/s dla 1080p, 283 Mbit/s dla 2K
4. Pliki DNxHD 1080p 4:2:2, 24fps 176Mbit/s lub wyższe
5. Pakiet DCDM (tiff’y 16 bit w przestrzeni barwnej X’Y’Z’)
Źródło cytatów:
http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... p_2019.pdfCzyżby maksymalną dostępną rozdzielczością do odtwarzania materiałów za pośrednictwem: "VOD WFDiF"(przynajmniej na "czas obecny" - wykonania platformy internetowej na rzecz projektu) była rozdzielczość: Full HD(1080p) ? W ostatnim z przedstawionych przeze mnie powyżej cytatów "coś" jest niby mowa o rozdzielczości: 2K... Rozumiem, że być może z jakichś przyczyn, np. ograniczonych środków pieniężnych(finansowych), ta kwestia może wyglądać tak, a nie inaczej,
ale uważam, że tak "generalnie przyszłościowo" to chyba dobrze by było od razu, aby platforma miała możliwość "dodania i stream'owania" materiałów(audio i wideo, np. filmu - w tym wypadku chyba "chodzi" o tylko "konkretnie pisząc": wideo) w rozdzielczości: 4K. [Myślę, że warto wziąć pod uwagę to, że np. serial pt.: "Stawka większa niż życie" został zrekonstruowany cyfrowo w rozdzielczości: 4K(12 odcinków bodajże - do których "prawa" niegdyś miały "stare SF: Kadr, Zebra, Tor" oraz FN(później chyba jako: FINA); a "po ostatnich zmianach" nie wiem "na pewno"(i może jeszcze nawet prawnie nie zostało to ustalone) kto będzie miał "prawa" do m.in. np.(bo i "chodzi" chyba o inne tytuły znajdujące się kiedyś i obecnie jak i przyszłościowo: w takiej samej bądź podobnej sytuacji prawnej) tych 12 odcinków tego serialu(pt.: "Stawka większa niż życie"): czy WFDiF czy FINA(czy obie instytucje). Nawet jakby "prawa" do jakichś tytułów "po zmianach ostatnich", "obecnie" miała tylko: FINA, to chyba "jej materiały" też będą znajdować się na tej: "platformie internetowej", choćby tak myśląc dlatego, że była chyba "jednym z dysponentów praw" do różnych tytułów wraz ze "starymi SF-ymi: Kadr, Zebra, Tor" jak i myśląc tak na podstawie takich informacji(
viewtopic.php?p=15613#p15613), (
viewtopic.php?p=15703#p15703) ?
Wszystkie materiały(nie tylko te "robione na rzecz projektu w ramach którego "powstaje omawiana platforma internetowa", ale i np. z "innych projektów"(czy też "bez nich") w których uczestniczyły: WFDiF, "stare SF-e: Kadr, Zebra, Tor" czy też FN(FINA)) typu: seriale, filmy czy filmy dokumentalne: WFDiF, "starych SF-ych: Kadr, Zebra, Tor" czy też FN(FINA) chyba będą mogły się znaleźć na tym portalu internetowym - nawet kopie(wersje) np. filmów, które nie są/nie będą "na różny czas dodawania materiałów na omawiany portal internetowy" miały "wersji" po rekonstrukcji cyfrowej (i ewentualnie po: digitalizacji z elementami rekonstrukcji cyfrowej) ?). Czyli "kontent(tytuły) m.in. w rozdzielczości: 4K, by chyba był "na tą omawianą platformę internetową""].
Przy takim "natłoku spraw" i informacji jakie trzeba przygotować(w tym przypadku "robi to": WFDiF) tylko na sam jeden przetarg(oprócz tego pewnie jeszcze pełno różnych innych spraw znanych publicznie i tych niekoniecznie, wykonują pracownicy WFDiF): mogło może coś zostać "przeoczone" w przygotowywaniu specyfikacji platformy internetowej do "przetargu".
Może nie wszystko musi być szczegółowo opisane i przedstawione w specyfikacji platformy internetowej do "przetargu". Np.: nie widzę też "tam" nigdzie informacji o rozróżnieniu "różnych formatów obrazu" materiałów, które najprawdopodobniej znajdą się na platformie internetowej, typu: tzw.: "4:3" czy "16:9" - może będą udostępniane tylko OAR, co byłoby uważam, że bardzo dobrym rozwiązaniem - może tych informacji nie trzeba przedstawiać w przygotowywaniu specyfikacji platformy internetowej do "przetargu". Z tego co pamiętam według protokołu publicznej prezentacji założeń projektu o którym mowa(z "pierwszej wersji", bo była może i "druga jego wersja", ale jej "nie widzę nigdzie", więc domyślam się, że "założenia pozostały nie zmienione" względem "pierwszej wersji", stąd może jej "brak" na internecie - a przynajmniej ja jej nigdzie nie widzę): rekonstrukcja cyfrowa była/jest/będzie wykonywana w rozdzielczości: 2K(a "tu" chyba nie pewna jest "dostępność" - przynajmniej na razie - takiej rozdzielczości przy odtwarzaniu materiałów za pośrednictwem: VOD WFDiF - wnioskuję po zapoznaniu się z dokumentami "z przetargu" na "tą" platformę internetową). Poza tym była też tam mowa o tym, że nie tylko znajdą się na tej platformie internetowej tytuły poddane rekonstrukcji cyfrowej w ramach omawianego projektu, ale i te sprzed niego...: Cytuj:
Pani Pawłowska-Pyra poinformowała w swojej prezentacji, iż w ramach projektu jest zaplanowana rekonstrukcja cyfrowa i digitalizacja ok. 160 filmów fabularnych oraz pełnometrażowych dokumentów i animacji, które będą skanowane w rozdzielczości 4K, a rekonstrukcja cyfrowa wykonywana będzie w jakości 2K.
Cytuj:
Pani Pawłowska-Pyra dodała, że w ramach tej części projektu powstanie również bardzo ważne i unikalne miejsce – portal udostępniania filmów po rekonstrukcji (zarówno zrealizowanych w ramach projektu Polska Cyfrowa, jak i wcześniejszych) oraz nowych polskich produkcji fabularnych, dokumentalnych i animowanych.
Cytuj:
Uczestnicy spotkania dowiedzieli się, że celem projektu jest również prezentacja treści o wysokiej jakości obrazu i dźwięku, w postaci kopii DCP w rozdzielczości 2 K i kopii HD udostępnionych w jak najwyższej rozdzielczości na portalu. Ponadto wszystkie utwory będą mogły zostać ponownie wykorzystane przez sektor kreatywny.
Źródło cytatów:
https://bip.pisf.pl/files/dokumenty/pro ... 1_2016.pdf[Z tego ostatniego powyższego cytatu trudno coś moim zdaniem jednoznacznie wywnioskować].
Cytuj:
1.5 APLIKACJE MOBILNA I TELEWIZYJNA
1. W ramach wykonywanych prac Wykonawca dostarczy aplikację mobilną oraz
telewizyjną umożliwiającą obejrzenie treści wideo publikowanych na platformie
streamingowej.
2. Zakres funkcjonalny przedmiotowych aplikacji zostanie odrębnie ustalony z Wykonawcą
Źródło cytatu:
http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... p_2019.pdfCytuj:
1.7 RESPONSYWNOŚĆ
1. Strona Platforma streamingowa powinna dostosowywać́ się do rozdzielczości w jakiej jest oglądana w sposób spójny z Koncepcją.
2. Strona www powinna być także w pełni funkcjonalna na urządzeniach z ekranem dotykowym: tabletach i telefonach komórkowych.
Cytuj:
1.9 KOMPATYBILNOŚĆ
1. Do prawidłowego działania Systemu brak jest konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania po stronie użytkownika Strony www.
2. Wymagane jest poprawne działanie Systemu w przeglądarkach typu MS Edge, Safari, FireFox, Chrome w wersjach najnowszych na dzień podpisania protokołu odbioru określonego w Umowie oraz w wersjach znajdujących się na liście 5 najpopularniejszych przeglądarek w Polsce wg. raportu Gemius (na dzień podpisania Końcowego Protokołu Odbioru):
http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers.html z wykluczeniem Facebook in-app Browser)
3. Wymagane jest poprawne działanie Strony www na urządzeniach mobilnych z systemem iOS od wersji iOS 10+, z systemem Android od wersji 5.x.
Cytuj:
1.14 ZGODNOŚĆ ZE STANDARDAMI
1. System powinien powstać w zgodzie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12.04.2012 r. w sprawie w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z2016 poz.113), to znaczy:
a) System powinien udostępniać publiczne API umożliwiające wymianę danych z innymi systemami teleinformatycznymi za pomocą protokołów komunikacyjnych.
b) Kodowanie znaków w Systemie odbywa się wg standardu Unicode UTF-8.
c) System powstanie w standardzie World Wide Web Consortium (W3C).
2. Strona powinna być napisana w języku uzgodnionym przez Strony przed przystąpieniem do prac programistycznych.
3. Rozwiązanie powinno:
a) być w całości lub w istotnych komponentach sprawdzone i gotowe do natychmiastowego wdrożenia („z półki”),
b) być gotowe do wsparcia wszystkich modeli biznesowych: TVOD, SVOD, AVOD/FVOD,
c) być gotowe do wsparcia streamingu na żywo (live TV),
d) oferować bogate możliwości monetyzacyjne: wprowadzanie promocji (vouchery, kupony, kody promocyjne, itp)
e) zawierać wbudowany mechanizm DRM obsługujący wiodące technologie DRM: Google Widevine, Apple Fairplay, Microsoft PlayReady
f) w obszasze DRM dostarczać niezbędnych serwerów licencyjnych dla FairPlay, PlayReady oraz Widevine (chmurowy serwer licencji google).
g) być zbudowane w sposób zapewniający wysoką dostępność bez "single points of failure"
h) zapewniać zintegrowany mechanizm SSO umożliwiający federację autentykacji (logowanie za pomocą konta Google, Facebook)
i) oferować Zamawiającemu łatwe i natychmiastowe wprowadzanie podstawowych zmian w wyglądzie witryny VOD (wszystkich lub wybranych) z poziomu administratora platformy wideo.
j) być łatwo skalowalne, niezawodne, nowoczesne i przyszłościowe (musi być zbudowane w oparciu o technologię chmurową).
Źródło cytatów:
http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... p_2019.pdfCytuj:
1.3.3 Strona główna serwisu
Cytuj:
g) Przycisk „Zaloguj się” – po jego kliknięciu otworzyć powinien się ekran logowania (np. w postaci pop-up’u);
h) Przycisk „Zarejestruj się” – po jego kliknięciu powinien otworzyć się interfejs dialogowy umożliwiający rejestrację w systemie (np. jako pop-up);
Cytuj:
1.3.11 Logowanie
a) Użytkownik może zalogować się do usługi z poziomu większości widoków z poziomu górnej nawigacji (przycisk „Zaloguj się”).
b) Użytkownik może zostać poproszony o zalogowanie się w przypadku próby otworzenia treści/contentu dostępnego tylko dla zalogowanych (np. płatnego). Po kliknięciu w taką treść, np. w przycisk „play” na materiale płatnym, pojawi się pop over z prośbą o logowanie.
Cytuj:
1.3.12 Rejestracja
Źródło cytatów:
http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... p_2019.pdfWięc może będą jakieś(bo chyba nie wszystkie) treści(materiały) na tej "platformie": płatne(a może np. płatność w zamian za: "brak reklam" poprzez: "VOD WFDiF") ? Chyba do oglądania materiałów z tej platformy internetowej(wszystkich materiałów) nie konieczna będzie rejestracja na tej platformie internetowej ?Cytuj:
VI. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Termin realizacji Zamówienia:
a) termin dostarczenia wersji testowej platformy nie później niż do dnia 01.06.2020 r.
b) termin uruchomienia platformy w wersji produkcyjnej nie później niż do dnia 01.09.2020 r.
c) termin modyfikacji lub korekt najpóźniej do dnia 15.09.2020 r.
d) termin odbioru platformy/serwisu przez Zamawiającego nie później niż do dnia 31.10.2020 r.
Źródło cytatu:
http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... _dobry.pdf=======================================================
Przedstawiłem tu m.in. "szczątkowe" cytaty - więcej "pełnych" informacji(i "treści cytatów" m.in. "zaznaczonych" tylko(przedstawiona część "szerszej" informacji) w tym poście przeze mnie) i innych nie poruszonych przeze mnie w tym poście informacji znajduje się moim zdaniem w "dokumentach z przetargu"(m.in. ogólna koncepcja graficzna strony WWW WFDiF).=======================================================
Do niczego nikogo nie namawiam. Być może w treści powyższej wiadomości(postu) pomyliłem się niecelowo(mogę się niecelowo mylić w treści tegoż postu). Przedstawiłem tu również swoje prywatne zdanie, opinie, rozważanie oraz wiedzę z którymi nikt nie musi się zgadzać i które mogą być w części bądź całościowo, niezamierzenie: błędne. Za wszelkie zło: przepraszam.