Forum Polskiego Kina

Teraz jest 27 grudnia 2024, 06:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2605 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 218  Następna
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 października 2019, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 3235
Lokalizacja: Szczecin
Posty na Forum KP: 6471
Majkel napisał(a):

a) w każdym odcinku wykorzystano tą samą czołówkę, ponieważ każdy odcinek datowany jest na 1974 rok


Ale czy to przypadkiem zawsze tak nie było? Mam wrażenie, że czołówka każdego odcinka była taka sama, ilekroć zdarzało mi się oglądać ten serial... :icon_e_confused:

_________________
My żyjemy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 października 2019, 21:59 

Dołączył(a): 11 cze 2017
Posty: 73
Lecz w czołówce pojawia się rocznik produkcji odcinka.
Np. w końcowych latach powinna widnieć data 1977, a widnieje 1974.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 października 2019, 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
dominobielsko napisał(a):
Mam nadzieję, że to będzie premiera wersji po rekonstrukcji:
Wyjście awaryjne, wtorek, 29 października, 11:00, Polsat Film
Film był już kilkukrotnie i chyba zawsze w wersji sprzed rekonstrukcji. Ciekawe kiedy Polsat przejdzie na nowe wersje, a mają już w ramówce kilka tytułów które spokojnie mogłyby "śmigać" z odnowionych kopii.

Majkel napisał(a):
c) w kwestii samego TVP VOD - ciekawi mnie przypisany bitrate. Dla większości odcinków obrazowi 1080p przypisany jest bitrate ok. 10 Mbps. Ale było też kilka odcinków, gdzie obrazowi 1080p przypisano 5 Mbps.
Może jakiś błąd. A który odcinek masz na myśli?

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 09:43 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
Z tym bitrate to ogólnie jest dziwna sprawa od dłuższego czasu.
1. Czterdziestolatek odc.19 bitrate 5Mbps pozostałe ok 10Mbps
2. Przygody psa Cywila - odc.3 - 5Mbps pozostałe 9Mbps
3. Podróż za jeden uśmiech - odc 1-4 bitrate 22Mbps a pozostałe 5Mbps
i wiele wiele innych.

Jest lekki bałagan w tym VOD.
Dobrze że jest i mamy dostępne do nich, tylko powinni się zdecydować w końcu co i w jakiej jakości wrzucać bo jest duża i nie potrzebna dysproporcja (22Mpbs vs 5Mbps).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
MarianPaz napisał(a):
Film był już kilkukrotnie i chyba zawsze w wersji sprzed rekonstrukcji. Ciekawe kiedy Polsat przejdzie na nowe wersje, a mają już w ramówce kilka tytułów które spokojnie mogłyby "śmigać" z odnowionych kopii.
Może umowa nie przewiduje używania, wymiany starych kopii na nowych w czasie trwania umowy, gdy np. w trakcie jej podpisywania "nowe" kopie nie istniały(albo istniały, ale nie wzięto ich z jakiegoś powodu pod uwagę, w treść ustaleń, umowy) i nie przewidziano tego, nie zawarto w umowie(tej wymiany). Tym bardziej może obecnie wszelkie rozmowy, zmiany i negocjacje w tej sprawie mogą być utrudnione ze względu na "stan prawny" w sumie byłych już Studiów Filmowych(Kadr, Zebra, Tor) i nowo powstałej Instytucji w której skład "weszli", zostali "połączeni": WFDiF(i prawa do tytułów, które chyba również posiada: FN) - o którym to "stanie prawnym" zapewne dobrze wiesz.
Tak "po mojemu" to być może(zapewne) jeszcze wszystko w tej nowej Instytucji nie jest poustalane, zatwierdzone prawnie i zorganizowane co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 09:51 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
Pytanie z innej beczki, ktoś odbiera już z MUX8 TVP Kultura HD albo z UPC ? Jaka jest tego jakość? Pomijając fakt jak dla mnie kontrowersyjny umieszczenia tego kanału na MUX8 (zasięg i dostęp tego MUX-a). Pytam dlatego że sporo tam leci ostatnio rekonstrukcji/digitalizacji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Domell1 napisał(a):
Pytanie z innej beczki, ktoś odbiera już z MUX8 TVP Kultura HD albo z UPC ? Jaka jest tego jakość?
https://forum.emitel.pl/viewtopic.php?p=233684#p233684
Ale badanie przepływności(bitrate'u) moim zdaniem najlepiej jest przeprowadzać przez dłuższy czas niż jeden dzień - wtedy można wyciągać jakieś wnioski. To moje zdanie z którym nikt nie musi się zgadzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 3235
Lokalizacja: Szczecin
Posty na Forum KP: 6471
Ja na razie odbieram tylko przez NTC (moja kablówka wciąż pokazuje TVP Kultura w SD, ale mam nadzieję, że się to zmieni wkrótce...). Pod względem jakości wygląda to dobrze, poprawa w stosunku do tego, co widzieliśmy wcześniej, jest wyraźna. Co prawda nie miałem jeszcze okazji oglądać dłużej tego programu po zmianie, ale skok jakościowy jest widoczny już na pierwszy rzut oka.

_________________
My żyjemy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2017
Posty: 23
Lokalizacja: Gdynia
Biorąc pod uwagę, że 800 tytułów należało oddać w 3 lata to potrafię sobie wyobrazić że w takim 40 latku trzeba było coś odpuścić szczególnie widząc skalę tych wystających włosków. Z pewnością prościej byłoby na etapie zdjęć pijanemu operatorowi wyjąć taki włosek ze skrzynki kamery niż teraz cyfrowo maskować taki element przechodący przez skomplikowane kształty. 40 latek ma swoich wyznawców , więc łatwiej tu o skrupulatne wymiarowanie takich uchybień ale z pewnością istnieją inne tytuły oddane w ramach norweskich funduszy, które mają pewne uchybienia ze względu na obowiązujący deadline. Myślę jednak, że gdyby operator chciał aby jego obraz był sterylny to wyjął by na etapie kręcenia te włosy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Cytuj:
"[...] Konsolidacja studiów nie tylko pozwoli uporządkować kwestie praw do filmów wyprodukowanych z wykorzystaniem środków publicznych przed 1989 r. oraz ich przechowywania [...]"
Źródło cytatu: https://niezalezna.pl/290526-wfdif-od-t ... j-odslonie
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To artykuł(wywiad)(z 06.10.2019), który myślę, że warto przeczytać w całości:
https://www.rp.pl/Film/191009496-Wlodzi ... rafii.html

Cytuj:
"[...] Co stanie się z majątkiem Toru, Zebry i Kadru?

W chwili likwidacji studiów staje się on majątkiem państwowym. Wszystko, poczynając od budynku, a kończąc na prawach do filmów, to masa, która częściowo zostanie po stronie wytwórni, a częściowo może być zadysponowana inaczej.

Filmowcy mogą stracić budynki przy Puławskiej?

To może się zdarzyć, bo minister kultury ma prawo zagospodarować je tak, jak chce.

Kością niezgody były filmy zrealizowane przed 1989 rokiem, gdy jedynym inwestorem był mecenas państwowy. Studia dysponowały nimi i sprzedawały do nich prawa, pieniądze uzyskane w ten sposób przeznaczając zresztą na nowe produkcje. Ale to przecież były tytuły, które powstały w tych zespołach. „Tor” miał np. prawa do filmów Kieślowskiego, Zanussiego czy Różewicza, Kadr – Kawalerowicza. Teraz pozycje nakręcone przed 1990 rokiem mają przejść do FINY, a te późniejsze do Wytwórni.

Co stanie się z Polską Cyfrową - wspieranym przez Unię Europejską projektem restauracji 160 filmów, głównie tych sprzed 1989 roku?

Moim zdaniem cezura roku 1990 nie będzie aż tak ostra. Między innymi ze względu na wspomnianą przez panią Polskę Cyfrową. Restaurowane tytuły wejdą do majątku przechodzącego do wytwórni. Potem znajdą się w naszym portalu, który pewnie w przyszłości będzie domeną publiczną dostępną dla wszystkich. Nie powinno się też dzielić zamkniętych zasobów. Na przykład u nas pozostanie cała Kronika Filmowa. Jest pytanie, gdzie znajdą się np. wyprodukowane przez WFDiF filmy dokumentalne Kieślowskiego. Ale na ten temat dopiero będziemy rozmawiać.

Umowy z Unią Europejską w sprawie cyfryzacji trzeba renegocjować?

To nie jest poważny problem. Polska Cyfrowa będzie działała dalej. [...]"
Źródło cytatu: https://www.rp.pl/Film/191009496-Wlodzi ... rafii.html

Cytuj:
Kością niezgody były filmy zrealizowane przed 1989 rokiem, gdy jedynym inwestorem był mecenas państwowy. Studia dysponowały nimi i sprzedawały do nich prawa, pieniądze uzyskane w ten sposób przeznaczając zresztą na nowe produkcje. Ale to przecież były tytuły, które powstały w tych zespołach. „Tor” miał np. prawa do filmów Kieślowskiego, Zanussiego czy Różewicza, Kadr – Kawalerowicza. Teraz pozycje nakręcone przed 1990 rokiem mają przejść do FINY, a te późniejsze do Wytwórni.
Źródło cytatu: https://www.rp.pl/Film/191009496-Wlodzi ... rafii.html

Oj... z tą tezą w przedstawionym powyższej cytacie(m.in.: "pogrubiona" czcionka tekstu przeze mnie) się nie zgadzam, bo przecież chyba znakomita większość przynajmniej tych najbardziej znanych tytułów(pod względem np. oglądalności w telewizji, ale i ich znajomości w "pop-kulturze") to są przecież chyba "spadki" po innych Studiach, Zespołach Filmowych, a to chyba na nich największe pieniądze czerpały(dochody): SF: Kadr, Zebra, Tor oraz Filmoteka Narodowa("później" chyba już: FINA). Żeby wspomnieć tylko: trylogię w reżyserii Pana Sylwestra Chęcińskiego o losach rodzin Kargula i Pawlaka, trzyczęściowy film pt.: "Jak rozpętałem drugą wojnę światową", dwie części filmów: "Kogla-mogla"...
Choć być może, a nie wiem tego: Panu Włodzimierzowi "chodziło" o to, że w ramach tych nieistniejących, likwidowanych w dawnych latach(np. w latach 60-tych, 70-tych) Zespołów czy Studiów Filmowych pracowali ludzie, którzy następnie zasilali SF: Kadr, Zebrę czy Tor(czy inne które jeszcze wtedy istniały, a które w "nowszej historii" "wchodziły w skład" "tych trzech") i że w ten sposób(personalnie) "niejako" te już "nowe" Zespoły czy Studia Filmowe "robiły" te różne tytuły... Nie wiem.

Poza tym wnioskuję m.in. z wywiadu dla "Rzeczpospolitej" o którym "jest tu mowa", że:
- prawa do filmów wyprodukowanych przed 1990 rokiem(generalnie; bo nie jest to "sztywna" data i wyznacznik*) do których do 31 września 2019 roku miały SF: Kadr, Zebra, Tor oraz FN("później" chyba FINA) przejdą we "władanie prawne": FINA, a te wyprodukowane po 1990 roku "we władanie prawne": WFDiF.
* np. wyjątkiem może być wskazany w wywiadzie: "program POPC rekonstrukcji cyfrowej"(w którym uczestniczą/uczestniczyły m.in. "stare" SF: Kadr, Zebra, Tor czy WFDiF) chyba dobrze znany tutejszym forumowiczom, gdzie tytuły wyprodukowane przed 1990 rokiem, a zrekonstruowane cyfrowo(tylko nie wiem czy wszystkie takie, które miały SF: Kadr, Zebra, Tor i FN("później" chyba: FINA) czy tylko te w ramach "obecnego projektu POPC", choć wyrażenie padające w wywiadzie: "Restaurowane tytuły" świadczyłoby moim zdaniem, że byłyby to tylko te "robione" w ramach "obecnego projektu POPC" lub nawet tylko te robione w ramach niego po: 01.10.2019) przejść mają do: WFDiF. Zakładam, że stanie/staje/stało się z jednego powodu: że tak będzie lepiej ze względów formalno-prawnych i wszelkich uzgodnień z tym związanych(m.in. jakichś: "renegocjacji" itp.; może też jakimś powodem było to, że "stara" WFDiF uczestniczyła w tym projekcie, choć raczej to mógł być co najwyżej mały "kamyczek"(powód) ze względów strukturalnych i organizacyjnych, a już raczej w ogóle go nie było/nie ma patrząc na to pod względem prawnym: chyba wszystkie nowe dane ma ta nowa Instytucja(WFDiF) jak np. NIP itp.)
- co do samego "programu POPC rekonstrukcji cyfrowej"(w którym uczestniczą/uczestniczyły m.in. "stare" SF: Kadr, Zebra, Tor czy WFDiF) chyba dobrze znany tutejszym forumowiczom to w sumie w wywiadzie wszystko dokładnie jest napisane "co i jak".

W podobnej tematyce do tej m.in. opisywanej w tym poście informowałem tutaj: viewtopic.php?p=15613#p15613

Być może w treści powyższej wiadomości(postu) pomyliłem się niecelowo. Przedstawiłem tu również swoje prywatne zdanie, opinie, rozważanie z którym nikt nie musi się zgadzać. Za wszelkie błędy, zło: przepraszam.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytuj:
"[...] Dane identyfikacyjne nowej Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, w szczególności jak: RIK, NIP, czy REGON zostaną przekazane niezwłocznie po ich uzyskaniu."
Źródło cytatu: http://www.sfkadr.com/pl/news/58/powiad ... wfdif.html
Cytuj:
"[...] Dane identyfikacyjne nowej Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, w szczególności jak: RIK, NIP, czy REGON zostaną przekazane niezwłocznie po ich uzyskaniu. [...]"
Źródło cytatu: https://www.tor.com.pl/aktualnosc,127
Cytuj:
"[...] Dane identyfikacyjne nowej Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, w szczególności jak: RIK, NIP, czy REGON zostaną przekazane niezwłocznie po ich uzyskaniu."
Źródło cytatu: https://www.zebrafilm.pl/aktualnosci/44 ... je-kultury

Ta kwestia(odnośnie treści trzech(ostatnich - licząc od początku, "góry" rozpoczęcia, treści tego mojego powyższego postu) powyższych cytatów) chyba została już ustalona: http://www.wfdif.pl/pl/dane-wfdif


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 3235
Lokalizacja: Szczecin
Posty na Forum KP: 6471
Zrekonstruowane "Noce i dnie" (serial) od 6 listopada na TVP Kultura HD.

_________________
My żyjemy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 października 2019, 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
dima napisał(a):
Może umowa nie przewiduje używania, wymiany starych kopii na nowych w czasie trwania umowy, gdy np. w trakcie jej podpisywania "nowe" kopie nie istniały(albo istniały, ale nie wzięto ich z jakiegoś powodu pod uwagę, w treść ustaleń, umowy) i nie przewidziano tego, nie zawarto w umowie(tej wymiany).
Pewnie powód jest prostszy. Polsat albo nie wie, że te filmy są po rekonstrukcji, nie specjalnie mu na nich zależy, albo po prostu czeka aż uzbiera się ich więcej, wtedy hurtem sobie wszystko wymienią, łącznie z serwisem internetowym.

karel napisał(a):
Zrekonstruowane "Noce i dnie" (serial) od 6 listopada na TVP Kultura HD.
A od 11 listopada "Janosik" w HD i być może w oryginalnych proporcjach. Wydania Blu-ray serialu w dalszym ciągu nie ma. Coś studio Blu chyba przeliczyło się z możliwościami zwłaszcza, że wydaja też filmy od studia KADR. Oby tylko nie polegli jak przy wielu filmach studia Tor.

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2605 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 218  Następna

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Powered by: - HOSTINGHOUSE