Cytuj:
"[...] Konsolidacja studiów nie tylko pozwoli uporządkować kwestie praw do filmów wyprodukowanych z wykorzystaniem środków publicznych przed 1989 r. oraz ich przechowywania [...]"
Źródło cytatu:
https://niezalezna.pl/290526-wfdif-od-t ... j-odslonie----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To artykuł(wywiad)(z 06.10.2019), który myślę, że warto przeczytać w całości:
https://www.rp.pl/Film/191009496-Wlodzi ... rafii.htmlCytuj:
"[...] Co stanie się z majątkiem Toru, Zebry i Kadru?
W chwili likwidacji studiów staje się on majątkiem państwowym. Wszystko, poczynając od budynku, a kończąc na prawach do filmów, to masa, która częściowo zostanie po stronie wytwórni, a częściowo może być zadysponowana inaczej.
Filmowcy mogą stracić budynki przy Puławskiej?
To może się zdarzyć, bo minister kultury ma prawo zagospodarować je tak, jak chce.
Kością niezgody były filmy zrealizowane przed 1989 rokiem, gdy jedynym inwestorem był mecenas państwowy. Studia dysponowały nimi i sprzedawały do nich prawa, pieniądze uzyskane w ten sposób przeznaczając zresztą na nowe produkcje. Ale to przecież były tytuły, które powstały w tych zespołach. „Tor” miał np. prawa do filmów Kieślowskiego, Zanussiego czy Różewicza, Kadr – Kawalerowicza. Teraz pozycje nakręcone przed 1990 rokiem mają przejść do FINY, a te późniejsze do Wytwórni.
Co stanie się z Polską Cyfrową - wspieranym przez Unię Europejską projektem restauracji 160 filmów, głównie tych sprzed 1989 roku?
Moim zdaniem cezura roku 1990 nie będzie aż tak ostra. Między innymi ze względu na wspomnianą przez panią Polskę Cyfrową. Restaurowane tytuły wejdą do majątku przechodzącego do wytwórni. Potem znajdą się w naszym portalu, który pewnie w przyszłości będzie domeną publiczną dostępną dla wszystkich. Nie powinno się też dzielić zamkniętych zasobów. Na przykład u nas pozostanie cała Kronika Filmowa. Jest pytanie, gdzie znajdą się np. wyprodukowane przez WFDiF filmy dokumentalne Kieślowskiego. Ale na ten temat dopiero będziemy rozmawiać.
Umowy z Unią Europejską w sprawie cyfryzacji trzeba renegocjować?
To nie jest poważny problem. Polska Cyfrowa będzie działała dalej. [...]"
Źródło cytatu:
https://www.rp.pl/Film/191009496-Wlodzi ... rafii.htmlCytuj:
Kością niezgody były filmy zrealizowane przed 1989 rokiem, gdy jedynym inwestorem był mecenas państwowy. Studia dysponowały nimi i sprzedawały do nich prawa, pieniądze uzyskane w ten sposób przeznaczając zresztą na nowe produkcje. Ale to przecież były tytuły, które powstały w tych zespołach. „Tor” miał np. prawa do filmów Kieślowskiego, Zanussiego czy Różewicza, Kadr – Kawalerowicza. Teraz pozycje nakręcone przed 1990 rokiem mają przejść do FINY, a te późniejsze do Wytwórni.
Źródło cytatu:
https://www.rp.pl/Film/191009496-Wlodzi ... rafii.htmlOj... z tą tezą w przedstawionym powyższej cytacie(m.in.: "pogrubiona" czcionka tekstu przeze mnie) się nie zgadzam, bo przecież chyba znakomita większość przynajmniej tych najbardziej znanych tytułów(pod względem np. oglądalności w telewizji, ale i ich znajomości w "pop-kulturze") to są przecież chyba "spadki" po innych Studiach, Zespołach Filmowych, a to chyba na nich największe pieniądze czerpały(dochody): SF: Kadr, Zebra, Tor oraz Filmoteka Narodowa("później" chyba już: FINA). Żeby wspomnieć tylko: trylogię w reżyserii Pana Sylwestra Chęcińskiego o losach rodzin Kargula i Pawlaka, trzyczęściowy film pt.: "Jak rozpętałem drugą wojnę światową", dwie części filmów: "Kogla-mogla"...
Choć być może, a nie wiem tego: Panu Włodzimierzowi "chodziło" o to, że w ramach tych nieistniejących, likwidowanych w dawnych latach(np. w latach 60-tych, 70-tych) Zespołów czy Studiów Filmowych pracowali ludzie, którzy następnie zasilali SF: Kadr, Zebrę czy Tor(czy inne które jeszcze wtedy istniały, a które w "nowszej historii" "wchodziły w skład" "tych trzech") i że w ten sposób(personalnie) "niejako" te już "nowe" Zespoły czy Studia Filmowe "robiły" te różne tytuły... Nie wiem.
Poza tym wnioskuję m.in. z wywiadu dla "Rzeczpospolitej" o którym "jest tu mowa", że:- prawa do filmów wyprodukowanych przed 1990 rokiem(generalnie; bo nie jest to "sztywna" data i wyznacznik*) do których do 31 września 2019 roku miały SF: Kadr, Zebra, Tor oraz FN("później" chyba FINA) przejdą we "władanie prawne": FINA, a te wyprodukowane po 1990 roku "we władanie prawne": WFDiF.
* np. wyjątkiem może być wskazany w wywiadzie: "program POPC rekonstrukcji cyfrowej"(w którym uczestniczą/uczestniczyły m.in. "stare" SF: Kadr, Zebra, Tor czy WFDiF) chyba dobrze znany tutejszym forumowiczom, gdzie tytuły wyprodukowane przed 1990 rokiem, a zrekonstruowane cyfrowo(tylko nie wiem czy wszystkie takie, które miały SF: Kadr, Zebra, Tor i FN("później" chyba: FINA) czy tylko te w ramach "obecnego projektu POPC", choć wyrażenie padające w wywiadzie: "Restaurowane tytuły" świadczyłoby moim zdaniem, że byłyby to tylko te "robione" w ramach "obecnego projektu POPC" lub nawet tylko te robione w ramach niego po: 01.10.2019) przejść mają do: WFDiF. Zakładam, że stanie/staje/stało się z jednego powodu: że tak będzie lepiej ze względów formalno-prawnych i wszelkich uzgodnień z tym związanych(m.in. jakichś: "renegocjacji" itp.; może też jakimś powodem było to, że "stara" WFDiF uczestniczyła w tym projekcie, choć raczej to mógł być co najwyżej mały "kamyczek"(powód) ze względów strukturalnych i organizacyjnych, a już raczej w ogóle go nie było/nie ma patrząc na to pod względem prawnym: chyba wszystkie nowe dane ma ta nowa Instytucja(WFDiF) jak np. NIP itp.)
- co do samego "programu POPC rekonstrukcji cyfrowej"(w którym uczestniczą/uczestniczyły m.in. "stare" SF: Kadr, Zebra, Tor czy WFDiF) chyba dobrze znany tutejszym forumowiczom to w sumie w wywiadzie wszystko dokładnie jest napisane "co i jak".
W podobnej tematyce do tej m.in. opisywanej w tym poście informowałem tutaj:
viewtopic.php?p=15613#p15613Być może w treści powyższej wiadomości(postu) pomyliłem się niecelowo. Przedstawiłem tu również swoje prywatne zdanie, opinie, rozważanie z którym nikt nie musi się zgadzać. Za wszelkie błędy, zło: przepraszam.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cytuj:
"[...] Dane identyfikacyjne nowej Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, w szczególności jak: RIK, NIP, czy REGON zostaną przekazane niezwłocznie po ich uzyskaniu."
Źródło cytatu:
http://www.sfkadr.com/pl/news/58/powiad ... wfdif.htmlCytuj:
"[...] Dane identyfikacyjne nowej Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, w szczególności jak: RIK, NIP, czy REGON zostaną przekazane niezwłocznie po ich uzyskaniu. [...]"
Źródło cytatu:
https://www.tor.com.pl/aktualnosc,127Cytuj:
"[...] Dane identyfikacyjne nowej Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, w szczególności jak: RIK, NIP, czy REGON zostaną przekazane niezwłocznie po ich uzyskaniu."
Źródło cytatu:
https://www.zebrafilm.pl/aktualnosci/44 ... je-kulturyTa kwestia(odnośnie treści trzech(ostatnich - licząc od początku, "góry" rozpoczęcia, treści tego mojego powyższego postu) powyższych cytatów) chyba została już ustalona:
http://www.wfdif.pl/pl/dane-wfdif