Forum Polskiego Kina

Teraz jest 1 października 2024, 15:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2585 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 216  Następna
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lutego 2020, 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
"Pan Tadeusz" dostępny jest również w Netflixie https://www.netflix.com/title/60000552

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2020, 01:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
https://www.facebook.com/10963754052811 ... 728252093/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2020, 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Cytuj:
Premiera zrekonstruowanego filmu "Kochankowie mojej mamy"

34 lata temu na ekrany polskich kin trafił film Radosława Piwowarskiego "Kochankowie mojej mamy". Jedną z najlepszych ról w swojej karierze stworzyła tu Krystyna Janda. 7 lutego w kinie Kultura w Warszawie zaprezentowano zrekonstruowaną cyfrowo wersję filmu.

W specjalnym pokazie wzięli udział m.in. Radosław Piwowarski (reżyser), Krystyna Janda (aktorka), Rafał Węgrzyniak (aktor), Wiesława Chojkowska (dekorator wnętrz). Goście wrócili wspomnieniami do czasu kręcenia filmu.
https://www.sfp.org.pl/wydarzenia,5,29774,1,1,Premiera-zrekonstruowanego-filmu-Kochankowie-mojej-mamy.html

Cytuj:
Nowe kolaudacje w styczniu 2020 – coraz więcej zrekonstruowanych filmów

W ramach projektu, w styczniu 2020 roku odbyły się kolaudacje takich filmów, jak: „Ewangelia według Harry'ego” reż. Lech Majewski, 1994 r. czy „Zbrodniarz, który ukradł zbrodnię” reż. Janusz Majewski, 1969 r. Jednym ze skolaudowanych w styczniu filmów jest „Ćma” w reżyserii Tomasza Zygadło, w którym wystąpiła plejada polskich gwiazd, m.in. Anna Seniuk, Iwona Bielska, Piotr Fronczewski, Jerzy Stuhr czy Roman Wilhelmi, który za swą rolę zdobył nagrodę na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (1980) za pierwszoplanową rolę męską oraz otrzymał nagrodę dziennikarzy rosyjskich na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Moskwie (1981) aktor.
https://biznes.newseria.pl/biuro-prasowe/kultura/polskie-filmy-w-nowej,b1452247412

Cytuj:
Jak „Netflix”, ale z polską klasyką

Zaś w wersji cyfrowej odnowione filmy będzie można oglądać na platformie streamingowej, która powstanie jeszcze w tym roku. Na stronie, której uruchomienie zaplanowane jest na wrzesień tego roku znajdą się polskie filmy z ostatnich siedmiu dekad. Platforma ma działać również na urządzeniach mobilnych i być dostępna dla osób niepełnosprawnych. Treści będą częściowo odpłatne, w zależności od wybranego przez użytkownika pakietu.
https://gazetakrakowska.pl/pisf-zaprasza-na-filmowa-podroz-w-czasie/ar/c13-14754148

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2020, 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
MarianPaz napisał(a):
Cytuj:
Zaś w wersji cyfrowej odnowione filmy będzie można oglądać na platformie streamingowej, która powstanie jeszcze w tym roku. Na stronie, której uruchomienie zaplanowane jest na wrzesień tego roku znajdą się polskie filmy z ostatnich siedmiu dekad.
Przypominam jakby co...:
Cytuj:
VI. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Termin realizacji Zamówienia:
a) termin dostarczenia wersji testowej platformy nie później niż do dnia 01.06.2020 r.
b) termin uruchomienia platformy w wersji produkcyjnej nie później niż do dnia 01.09.2020 r.
c) termin modyfikacji lub korekt najpóźniej do dnia 15.09.2020 r.
d) termin odbioru platformy/serwisu przez Zamawiającego nie później niż do dnia 31.10.2020 r.
Źródło cytatu: http://bip.wfdif.com.pl/przetargi-wfdif ... _dobry.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lutego 2020, 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
W odniesieniu do m.in. jakiejś części i jakiejś treści postów:

- viewtopic.php?p=15958#p15958,
- viewtopic.php?p=15963#p15963].

- viewtopic.php?p=15990#p15990,
- viewtopic.php?p=15992#p15992,
- viewtopic.php?p=15995#p15995,
- viewtopic.php?p=15997#p15997,
- viewtopic.php?p=16002#p16002,
- viewtopic.php?p=16287#p16287

Edit:
Na prośbę autora postu dodaję powyższe odnośniki.

Moviemaker


Moje przykłady i rozważanie w sprawie, która jest głównym tematem tego postu dotyczą trylogii filmowej w reżyserii Pana Sylwestra Chęcińskiego - filmów pt.: „Sami swoi”, „Nie ma mocnych”, „Kochaj albo rzuć”, jednak równie taką samą „troskę” i wymaganie mam o niemal każdy inny tytuł(np. film czy serial).
[Różne porównania i materiały, które po czasie „mają miejsce” pokazują, że sprawa ta nie jest jednostkowym przypadkiem i że zdarzała się już w przeszłości – w pewnym sensie „podobna” sprawa miała/ma miejsce w przypadku: „Seksmisji” i „Vabanków”: viewtopic.php?p=15990#p15990. Gdyby mieć odpowiednie materiały i wykonać odpowiednią pracę na rzecz innych tytułów to być może okazałoby się, że większość z nich jest w „podobnej sytuacji”].

[Może to nie jest jakieś, pisząc krótko: „pójście na łatwiznę”(podczas/po rekonstrukcji cyfrowej) - że nie widać wszystkich krawędzi obrazu(np. nie chcąc poddawać pracom „problematycznych” niekiedy z „jasnych przyczyn” „krawędzi obrazu” zarejestrowanego na taśmie filmowej - więc je „odcinając”), ale które można by widzieć w wersji po rekonstrukcji cyfrowej. Być może takie, a nie inne były decyzje „nadzoru artystycznego” nad rekonstrukcją cyfrową lub „do rzeczy” miała tu taśma filmowa(jej stan) itp., choć weryfikując sprawę(np. z różnymi jeszcze „innymi wersjami”) stwierdzam, że raczej ta „ostatnia wymieniona przeze mnie opcja nie miała tu nic do gadania”, choć mogła chyba].

„Żenujący”(wadliwy) moim zdaniem efekt, poziom rekonstrukcji cyfrowej(obrazu)(coś co moim zdaniem nie powinno mieć miejsca), polegający na braku widoczności w wersji danego tytułu: „po” jego rekonstrukcji cyfrowej: pełni obrazu zapisanego na taśmie filmowej(przy jednoczesnym teoretycznym zachowaniu OAR-u w wersji: „po” rekonstrukcji cyfrowej) – czyli „mimo wszystko” taka wersja jest również co najmniej „kastratem”, choć w mniejszym stopniu pod względem ilości, powierzchni „odcinanego” i „usuwanego” obrazu niż np. „przeformatowanie obrazu” z AR: „4:3” do AR: „16:9””.

Piszę o rekonstrukcji cyfrowej utworu audiowizualnego(np. filmu czy serialu zarejestrowanego na taśmie filmowej), która moim zdaniem nie jest zrobieniem kolejnego „zwykłego skanu”, kopii i tyle... Myślę, że trochę inna ranga „wymaganiowa” istnieje dla tego procesu... Tym bardziej jeśli rekonstrukcja cyfrowa dla przykładowego tytułu teoretycznie zachowuje swój OAR „po” tym procesie, a gdy jednocześnie sytuacja którą opisuję ma miejsce... :)

[Chyba nie muszę tłumaczyć tutejszym forumowiczom, że ewentualna widoczność jakiejś części obrazu w wersji filmu „po” rekonstrukcji cyfrowej, której nie widać na „starych kopiach” jest w porządku, ale, że (oprócz tego) powinna być widoczna w wersji „po” rekonstrukcji cyfrowej obrazu: cała jego powierzchnia zarejestrowana na taśmie filmowej(lub co najmniej OAR – w przypadku „soft matte” i np. AR: „1,66:1” obliczony od całej szerokości obrazu zarejestrowanego na taśmie filmowej). W rozumieniu pełni możliwości „wyciągnięcia” całej „powierzchni” obrazu zapisanej na taśmie filmowej piszę tutaj o wszystkim.].

TWIERDZĘ I WIDZĘ, ŻE w jakichś przypadkach „STARE KOPIE” m.in. „FILMÓW O KTÓRYCH PISZĘ”* ZAWIERAJĄ WIĘCEJ OBRAZU NIŻ WERSJA „PO” REKONSTRUKCJI CYFROWEJ...
A KTÓŻ WIE CZY I NIE JESZCZE WIĘCEJ OBRAZU ZNAJDUJE SIĘ NA TAŚMIE FILMOWEJ NA KTÓREJ ZOSTAŁY ZAREJESTROWANE ORYGINALNIE, NIŻ UKAZUJĄ TO „STARE KOPIE”(czy w wyjątkowych sytuacjach wersja „po rekonstrukcji cyfrowej)... ?
Toż chyba nie raz w przeszłości było tak, że wersja przykładowego tytułu „po” rekonstrukcji cyfrowej „zawierała”, „odsłaniała” więcej powierzchni obrazu zarejestrowanego na taśmie filmowej, której nie było „do tej pory” widać na żadnej ze „starych kopii” - „generalnie i całościowo” – niestety moim zdaniem nie w przypadku filmów o których piszę*(bo, że wyjątki się zdarzają, np. z którejś ze „stron obrazu” w przykładowych filmach*, o których piszę - to wiem - tak jak już o tym pisałem "powyżej", w treści tego postu "w którym teraz piszę").
* Trylogia filmowa w reżyserii Pana Sylwestra Chęcińskiego. Filmy pt.: „Sami swoi”, „Nie ma mocnych”, „Kochaj albo rzuć”.
================================================
NA PRZYKŁADZIE FILMU PT.: „Sami swoi”(OAR: 1,375:1)[AR w wersji „po” rekonstrukcji cyfrowej tego filmu to około: 1,385:1].
========================

[W nawiasach „półokrągłych” zapisana została strona obrazu po której jest widoczny obraz w „starej kopii” filmu, którego nie ma w wersji tegoż filmu „po” rekonstrukcji cyfrowej - z wyjątkiem punktu: "4.", na podstawie którego i wcześniejszych punktów("1.", "2.", "3.") co najwyżej można się domyślać jak wygląda w tym miejscu wersja filmu "po" rekonstrukcji cyfrowej].

1. REKONSTRUKCJA CYFROWA vs „STARA KOPIA” filmu(dół obrazu) vs „STARA KOPIA” filmu(lewa strona obrazu).

ObrazekObrazekObrazek
========================

2. REKONSTRUKCJA CYFROWA vs „STARA KOPIA” filmu(dół obrazu i prawa strona obrazu) vs „STARA KOPIA” filmu(góra obrazu) vs „STARA KOPIA” filmu(lewa strona obrazu).

ObrazekObrazekObrazekObrazek
========================

3. REKONSTRUKCJA CYFROWA vs „STARA KOPIA” filmu(dół obrazu) vs „STARA KOPIA” filmu(góra obrazu) vs „STARA KOPIA” filmu(lewa strona obrazu).

ObrazekObrazekObrazekObrazek
========================

4. „STARA KOPIA” filmu vs „STARA KOPIA” filmu(góra obrazu) vs „STARA KOPIA” filmu(lewa strona obrazu).

ObrazekObrazekObrazek
================================================

Do niczego nikogo nie namawiam. Być może w treści powyższej wiadomości(postu) pomyliłem się niecelowo(mogę się niecelowo mylić w treści tegoż postu). Przedstawiłem tu również swoje prywatne zdanie, opinie, rozważanie oraz wiedzę z którymi nikt nie musi się zgadzać i które mogą być w części bądź całościowo, niezamierzenie: błędne. Za wszelkie zło: przepraszam.


Ostatnio edytowano 15 lutego 2020, 20:06 przez dima, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lutego 2020, 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016
Posty: 1257
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
I naprawdę robi Ci różnicę ten milimetr dodatkowego obrazu na tej czy innej kopii? Czy ten milimetr dodatkowego widoku na glebę na podwórku Pawlaka (czy Kargula, nie pamiętam) wart jest takiego wywodu? Generalnie jeśli narzekamy, że jakaś część obrazu z taśmy nie znalazła się na kopii, to nie po to, by licytować się o jakieś niewidoczne niemal i zupełnie nieistotne fragmenty obrazu po bokach, tylko dlatego, że zaburza to kompozycję kadru, np. w wypadku kadrowania z 4:3 do 16:9. Takie minimalne różnice tego nie robią i nawet najwięksi paranoicy wśród miłośników wysokiej jakości cyfrowego kina nie przywiązują do tego aż tak wielkiej wagi, chyba że faktycznie jakieś zasady kadrowania są złamane, np. ucięte czubki głów, albo faktycznie brakuje dużej części obrazu. Tak więc proponuję nie przesadzać w tym i mieć trochę więcej zaufania do pracowników firm rekonstrukcyjnych, którzy mają zdecydowanie więcej kontaktu i doświadczenia z taśmą 35 mm niż ja i Ty. Nie wspominając już o wypadkach, gdy reżyser lub autor zdjęć nadzoruje proces rekonstrukcji. Oni chyba wiedzą najlepiej, co powinno być w kadrze, a co nie. Oczywiście może się zdarzyć, że coś ewidentnie sknocą, jak z odziarnieniem "Faraona", ale generalnie jednak chyba należy się liczyć z ich zdaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lutego 2020, 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Dokładnie jak Anatol kompletnie nie wiem o co Ci chodzi. To są tak drobne różnice, że aż zupełnie nieistotne i dopatrzyć się ich można tylko na tego rodzaju porównaniach a nie przy oglądaniu dwóch rożnych kopii. Gdybyś częściej zaglądał na strony typu https://caps-a-holic.com zobaczyłbyś, że filmy dosyć często różnią się kadrowaniem i nie zawsze nowszy remaster ma od razu więcej obrazu.

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2020, 02:01 
ADMINISTRATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2016
Posty: 621
Tutaj zgodzę się z przedmówcami. Nie dajmy się "zwariować";-) Trochę więcej tolerancji dla twórców i osób pracujących przy rekonstrukcjach. Zasadniczym problemem zawsze było "bezkrytyczne" przekadrowanie do formatu 16:9, które ostatnio, na szczęście ustępuje miejsca oryginalnemu formatowi (czasami są dwie wersje do wyboru). Złym rozwiązaniem jest też zastępowanie pierwotnych napisów np. w czołówce innymi, często z całkowicie odmienną czcionką. Można przytoczyć jeszcze kilka przykładów zasadniczych problemów, spotykanych w procesach rekonstrukcji. Jednak na pewno nie należą do nich tak subtelne różnice w kadrze. Żeby była jasność - nikomu nie odbieram prawa do wyrażania opinii ale nazywanie takich rzeczy "żenującym i wadliwym efektem" jest zdecydowanie nieuzasadnione. Trochę więcej luzu;-) Skupiajmy się na prawdziwych problemach i niedociągnięciach, które mają największy wpływ na odbiór danego obrazu.

_________________
Archiwum promocji sztuki Zdzisława Beksińskiego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2020, 19:58 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
Wracają do tematu "Pana Tadeusza". Mamy jedną digitalizacje z 2009 i jedną rekonstrukcje z 2016, różnice pomiędzy nimi w jakości co najmniej dyskusyjne (nie widzę efektu WOW w tej rekonstrukcji), tym bardziej że DiFactory rekonstrukcje robił w 2016 roku. Screeny nie są pomyłką nagrałem 3 emisje (takie same) z Canal+, które w końcu puściło film po rekonstrukcji i efekty poniżej.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Di Factory
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2020, 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016
Posty: 1257
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kiedyś już Marian pokazywał podobne porównanie (jeśli dobrze pamiętam, zrekonstruowaną przez Di Factory wersję wziął z vod.pl). Szczerze mówiąc, moim zdaniem nowsza rekonstrukcja, przynajmniej sądząc po tych kadrach, prezentuje się bardzo niedobrze - przekontrastowana, "przesterowane" biele i ogólnie za jasna jak na mój gust - refleks od każdego listka aż kole w oczy. Kolory w obydwu są zapewne dyskusyjne, ale digitalizacja TVP jest łagodniejsza, bardziej filmowa, ze znośniejszym kontrastem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2020, 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Widzę że w końcu po tylu latach Canal+ emituje nową wersję, a jeszcze nie tak dawn oglądałem tą starą i przekadrowaną. Od nie tak dawna film jest również dostępny w Netflixie, o czym zresztą pisałem.

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2020, 21:17 

Dołączył(a): 09 sie 2016
Posty: 48
Posty na Forum KP: 156
Domell1 napisał(a):
"Co mi zrobisz jak mnie złapiesz"
(...)
MPEG-4 AVC Video 24816 kbps 1080i / 25 fps / 16:9 / High Profile 4.1
(...)
Jak dla mnie nic dodać nic ująć tylko kupować!

Bardzo łatwo Was zadowolić. :-D Mamy tu do czynienia z wydaniami zrobionymi po linii najmniejszego oporu, bo filmy są z przeplotem. Kolejny więc raz zostajemy uraczeni "profesjonalizmem" polskich wydawców - niech się zajmą pieleniem grządek, może im to lepiej wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2585 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 216  Następna

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Powered by: - HOSTINGHOUSE