Zdaje się, że o tym dokumencie(
https://pisf.pl/wp-content/uploads/2020 ... assics.pdf) pisane było nie raz na tym forum(w tym wątku), że "nie jest w każdym wypadku "prawdomównym" źródłem informacji"(ogólnie i krótko pisząc) - z tego co pamiętam to chodziło chyba, o zapisywany w nim przy danym tytule: "Aspect ratio", który to nie zawsze jest jego OAR-em.
Być może w przypadku określenia tego czy dany tytuł był poddany digitalizacji lub digitalizacji z elementami rekonstrukcji cyfrowej czy też rekonstrukcji cyfrowej(być może - chyba - nie rozróżnia ten dokument tych "prac", kwalifikując "wszystkie je", jeśli któraś z nich występuje jako: "Restoration", czyli "Rekonstrukcja") jest on(ten dokument) godnym źródłem zaufania.
Być może(wielce prawdopodobne moim zdaniem) w przypadku filmu pt.: "Faustyna" występuje sytuacja podobna jak w przypadku serialu pt.: "Ogniem i mieczem"(co do samego procesu "rekonstrukcji cyfrowej"):
-
viewtopic.php?p=15836#p15836.
Na chwilę obecną(na czas pisania i edycji tego postu) na stronie internetowej(
http://rekonstrukcje.eu/) film pt.: "Faustyna" jest zakwalifikowany jako: "digitalizacja"(pewnie moim zdaniem zasadnie "na oko" został tak zakwalifikowany jak na "dzisiejsze czasy").
Z tego co pamiętam(
viewtopic.php?p=15529#p15529) to na końcu filmu pt.: "Faustyna"(jednej z jego wersji - w sensie "z wersji cyfrowej") znajduje się plansza z informacją, że: "Cyfrową kopię wykonano w ODiZP" w 2009 roku. Być może kiedyś(w początkach "rekonstrukcji cyfrowej w Polsce") - z tego co pamiętam - procesy te nie nazywano: "rekonstrukcją cyfrową"(a chyba np. "odrestaurowaniem", "cyfrową kopią", "remasteringiem") i nie określano ich tak na np. końcowych planszach finalnych filmu, co nie znaczy, że na tamten czas i tamto rozumowanie nie było to "rekonstrukcją cyfrową"(tak jak w przypadku wspomnianego przeze mnie w tym poście serialu pt.: "Ogniem i mieczem").
Zresztą moim zdaniem "na oko widać", że ta cyfrowa wersja filmu pt.: "Faustyna"(z 2009 roku) nie jest "rekonstrukcją cyfrową" w dzisiejszym rozumieniu tego pojęcia(tego jak wyglądają filmy po tym procesie "obecnie") - co najwyżej jest chyba digitalizacją z elementami rekonstrukcji cyfrowej, w "dzisiejszych" tych słów rozumieniu.
================================================
W np. "dokumencie" pt.: "odpowiedź na uwagi MC" - "PISF raport do KRMC I kw 2020 korekta po uwagach MC"(
https://www.gov.pl/web/krmc/cyfrowa-rek ... -filmowego) w np. "rozdziale" pt.: "Ryzyka wpływające na realizację projektu"(szczególnie przy "Nazwie ryzyka": "Ryzyko związane z opóźnieniem wdrożenia platformy dystrybucyjnej") jak i w znajdującym się "bezpośrednio pod nim" "rozdziale" pt.: "Ryzyka wpływające na utrzymanie efektów projektu",
można przeczytać ciekawe moim zdaniem rzeczy na temat jednego z realizowanych "projektów digitalizacji i rekonstrukcji cyfrowej materiałów audiowizualnych".================================================
Odnośnie treści i wywiadu Pana Filipa Bajona(byłego Dyrektora SF Kadru), o którym mowa jest np. tutaj(
viewtopic.php?p=17155#p17155), to z tego co widzę, to chyba tu są przedstawione "wyniki kontroli MKiDN w SF Kadr", o której chyba mówił Pan Bajon:
-
http://bip.mkidn.gov.pl/media/docs/kont ... zowane.pdf [
http://bip.mkidn.gov.pl/pages/kontrole/ ... a-2018.php ].
W nawiązaniu do powyższej treści mojego postu(jak i "treści" linków tego dotyczących), o "kontroli MKiDN w SF Kadrze", to ogólnie przypominając, to sprawa "pozyskania praw do tytułów SF Kadru dla Ipli i Telewizji Polsat(ogólnie należące obie "platformy" chyba do: Cyfrowego Polsatu)" to był chyba rok: 2018(raczej od "mniej więcej" jego połowy(ewentualnie ciut prędzej) do "w kierunku końca tegoż roku"), a związanej chyba m.in.(lub tylko bądź wcale nie związanej) z tym "kontroli CBA w SF Kadrze" to chyba początek roku 2019(styczeń chyba "mniej więcej").
================================================
Do niczego nikogo nie namawiam ani nic nie narzucam, nie rozkazuję nic nikomu. Być może w treści powyższej wiadomości(postu) pomyliłem się niecelowo(mogę się niecelowo mylić w treści tegoż postu). Przedstawiłem tu również swoje prywatne zdanie, opinie, rozważanie oraz wiedzę z którymi nikt nie musi się zgadzać i które mogą być w części bądź całościowo, niezamierzenie: błędne. Za wszelkie zło: przepraszam.