Forum Polskiego Kina

Teraz jest 27 grudnia 2024, 02:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2605 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 218  Następna
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 grudnia 2019, 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Blu-ray vs HDTV

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 grudnia 2019, 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016
Posty: 1259
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Domell1 napisał(a):
Zazwyczaj piętnuje wszelkie kastrowania i ponowne kadrowania do innych proporcji niż oryginale, ale tutaj muszę się przyznać że nie przeszkadza mi taka wersja być może dlatego że jedyną wersję jaką widziałem to właśnie 16:9.


Będę forsować moją teorię. ;-) Wydaje mi się, że oryginalnie film ten był przeznaczony do wyświetlania w proporcjach 1,66:1 - mam wydanie DVD sprzed rekonstrukcji, które jeśli dobrze pamiętam jest w takim właśnie formacie. Być może istniały wersje dla telewizji z otwartym kadrem 4:3, stąd można znaleźć i takie stare kopie. Przy kadrowaniu 1,66:1 do 1,78:1 często tracimy na tyle niewiele informacji, że można przymknąć na to oko i nie jest to rozpraszające. Zależy to od autora zdjęć, który pozostawia albo nie pozostawia wystarczająco dużo miejsca nad głowami, żeby ich czubki nie zostały ucięte przy kaszetowaniu. Można znaleźć list Stanleya Kubricka do kinooperatorów w sprawie wyświetlania filmu "Barry Lyndon", gdzie Kubrick poleca film wyświetlać w formacie 1,66:1, a w żadnym razie nie szerszym niż 1,75:1. Tak więc czasem dopuszczalna jest pewna elastyczność w tym względzie. Mam Blu-ray tego filmu w formacie 1,78:1 i kadrowanie nie jest rozpraszające, podobnie jest w wypadku "Zaklętych rewirów" (szkoda, że z tym wydaniem od Toru jest inny problem, a mianowicie okropne rozmydlenie, w związku z czym nie zdecydowałem się na kupno). Natomiast np. skadrowana w ten sposób "Struktura kryształu" od Toru czy wydanie DVD "Zezowatego szczęścia" niestety cierpią na ucięte czubki głów. Nie wiem, jak jest z "Nie lubię poniedziałku", ale na razie pozostanę przy moim starym DVD. :-)

A druga sprawa, którą chciałem poruszyć, również dotyczy proporcji obrazu. Fajnie, że w "Brunecie" i "Co mi zrobisz" nie poszli na łatwiznę z 1,78:1, ale naprzemienne łączenie 4:3 z 1,66:1 wydaje mi się w sumie jeszcze bardziej dziwaczne... Ta zmiana kadrowania pojawia się w jakichś losowych scenach czy jest w tym jakaś logika? :-) W każdym razie na pewno nie jest to sposób, w jaki oryginalnie ten film był pokazywany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 grudnia 2019, 23:15 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
Fajnie by było jeszcze jakby ktoś potwierdził z synchronizacją ścieżki audio bo u mnie raz jest a raz jej nie ma np w "Poszukiwany, poszukiwana" oraz kompletnie z innej bajki ala dubbing mam na "Nie ma róży bez ognia"

"Nie ma róży bez ognia"
Mam wątpliwości co do tego wydania, nośnik BD50, bitrate ~35Mbps, audio PCM 2.0, napisy angielski, dodatki brak. Kadrowanie 16:9, dużo scen nieostrych w niektórych scenach sporo nieusuniętych/niewyczyszczonych paprochów które po prostu widać.

BD vs HDTV
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

menu
Obrazek

garść screenów
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


BDInfo
DISC INFO:

Disc Label: NIE MA ROZY BEZ OGNIA
Disc Size: 26,562,500,196 bytes
Protection: AACS
Extras: BD-Java, 50Hz Content
BDInfo: 0.7.5.5

PLAYLIST REPORT:

Name: 00003.MPLS
Length: 1:32:23.320 (h:m:s.ms)
Size: 26,198,851,584 bytes
Total Bitrate: 37.81 Mbps

VIDEO:

Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-4 AVC Video 34319 kbps 1080i / 25 fps / 16:9 / High Profile 4.1

AUDIO:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
LPCM Audio Undetermined 1536 kbps 2.0 / 48 kHz / 1536 kbps / 16-bit

SUBTITLES:

Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics English 22.695 kbps
Presentation Graphics Polish 34.849 kbps

Edit:
Połączyłem posty, używać przycisku "edytuj".

Moviemaker


EDIT: Poprawiono i wstawiono niektóre screeny


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2019, 01:43 przez Domell1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 grudnia 2019, 00:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016
Posty: 1259
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
To dobrze, ale w każdym razie ciekawe dlaczego te kilka scen jest w innych proporcjach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 grudnia 2019, 01:00 

Dołączył(a): 08 lut 2017
Posty: 15
Wiecie może czy "Sara" Ślesickiego szykowana jest do odnowienia? To był stuprocentowy kicz, ale za to chyba dość fajny wizualnie; choć mogę się mylić, widziałem lata temu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 grudnia 2019, 11:26 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
Poprawiam się bo wprowadziłem w błąd (nie spojrzałem dokładnie sorki)
"Nie lubię poniedziałku" 27GB
"Nie ma róży bez ognia" 24,7GB
"Brunet wieczorową porą" 24,6GB
"Co mi zrobisz jak mnie złapiesz" 19,8GB
"Poszukiwany, poszukiwana" 22,6GB

Także mamy 2-e BD25, oraz 3-y BD50


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 grudnia 2019, 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Domell1 napisał(a):
"Poszukiwany, poszukiwana"
Tutaj niestety wydanie jak dla mnie co najwyżej poprawne. Bitrate na poziomie 35Mbps, dźwięk PCM stereo, napisy angielskie, nośnik BD25, dodatków brak.
Wychodzi na to że mam najsłabsze wydanie jak do tej pory, proporcje obrazu niestety 1.85 czyli 16x9

"16:9" to: 1,77:1(1,78:1), a nie 1,85:1. Być może po prostu pomyłka "się wkradła" podczas pisania autorowi posta.
===========================================
Sprawdziłem po niektórych screenach, które Domell1 wstawił na forum ostatnio(te z BR; BD) i tak:
-* "Brunet wieczorową porą" w jednym formacie obrazu ma go(obraz) o proporcjach: 1,40:1, a te szersze w: 1,61:1,
-** "Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz" w jednym formacie obrazu ma go(obraz) o proporcjach: 1,37:1, a te szersze w: 1,57:1,
- "Poszukiwany, poszukiwana", "Nie ma róży bez ognia" i "Nie lubię poniedziałku" to oczywiście: 1,78:1, czyli "16:9", a te screeny z YouTube SF Kadru***: "Poszukiwany, poszukiwana" to: 1,37:1(jeden ze screen'ów***(http://www.imagebam.com/image/6346a11327061763) ma: 1,57:1, ale nie wiem skąd on pochodzi: domyślam się, że jest on z YouTube SF Kadru z "obciętym" dołem obrazu).

* viewtopic.php?p=15901#p15901
** viewtopic.php?p=15903#p15903
*** viewtopic.php?p=15910#p15910

[Wiem, że (chyba) być może nie zawsze jakiś tytuł ma dokładnie format obrazu np.: 1,66:1 - przypuszczam osobiście choć nie mam o tym fachowego pojęcia, że to chyba z racji precyzji "kaszet" ustawionych podczas kręcenia danego tytułu, a co ewentualnie można ustawić "na równo"(np. równe: 1,66:1) nie bez "strat"("obcięcia") części obrazu już: cyfrowo
Ale co np. z formatami obrazu: 1,33:1 i 1,37:1 - na nie nie były stosowane chyba kaszety do kręcenia ? Czy na któryś z nich były stosowane, a któryś z nich to oryginalny format taśmy filmowej ? Może oba są "oryginalnymi" formatami obrazu taśm filmowych tylko, że 1,33:1 wychodził na taśmach "dla telewizji", a 1,37:1 do tych do kręcenia "filmów kinowych" ? Stąd jeżeli w wypadku tych formatów obrazu(ale i odnośnie wszystkich innych) zdarzają się odchyłki to są one spowodowane pewnie w głównej mierze "działalnością" cyfrową i "odpowiedniego" "przycinania"(z różnych względów m.in. "stanu" taśmy filmowej i jak na niej prezentuje się nagrany obraz - w jakim formacie obrazu mieści się ładnie, np. do miejsca, gdzie "nie łapie" jeszcze "uszów" taśmy filmowej", gdy np. zewnętrzne krawędzie ponad ten "dobry" format obrazu są "uszkodzone" w sposób, który lepiej nie odzyskiwać np. podczas rekonstrukcji cyfrowej, a wcześniej skanu itp.) a w zdecydowanej mniejszej mierze precyzją fizyczną taśmy filmowej ? A czasami może chęcią tego by "coś" było po prostu jak "najbliżej" "16:9" ?]****.
===========================================
Co do "Brunet wieczorową porą" oraz "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz" to również dziwię się temu, że niektóre sceny są w innych proporcjach niż reszta filmu(w tym wypadku ta "reszta" jest w OAR, o ile dobrze czytam i rozumuję)...
Tą zmianę formatu obrazu dla niektórych scen robili na rzecz tych wydań ? (Bo) Widział ktoś wcześniejsze wersje tych filmów z tak "zmiksowanym" formatem obrazu ?
===========================================
**** Wytłumaczy mi to ktoś ?
===========================================

Domell1 napisał(a):
PS Te screeny z "Poszukiwany, poszukiwana" pochodzą z konta YT Studia Kadr i taki tam urywek 4minutowy został umieszczony i też w 2 proporcjach.
Mówimy o tym filmiku na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_Eo3hLfCj-g ? Przez cały czas jego trwania widzę jeden format obrazu: 1,37:1 (również podczas tego kadru: http://www.imagebam.com/image/6346a11327061763; viewtopic.php?p=15910#p15910) także podtrzymuję swoją hipotezę z poprzedniego mojego postu w tym dziale z tego wątku, że: domyślam się, że jest ten jeden screen z tego filmu z YouTube SF Kadru(https://www.youtube.com/watch?v=_Eo3hLfCj-g) z "obciętym" "przez kogoś" dołem obrazu(z tego obrazu w formacie: 1,37:1) i "wpisanym" odpowiednio w całość ekranu("16:9") - by "dotykał" krawędź "górną i dolną" ekranu...
Może Tobie przez przypadek się "ucięło" kawałek pełnego obrazu(z tego obrazu w formacie: 1,37:1) przygotowując te screeny porównawcze i "wpisując" go odpowiednio w całość ekranu("16:9") - by "dotykał" krawędź "górną i dolną" ekranu ? :)

Chyba, że ten screen jest z BD: http://www.imagebam.com/image/6346a11327061763; viewtopic.php?p=15910#p15910, a nie z filmiku z YouTube SF Kadru: https://www.youtube.com/watch?v=_Eo3hLfCj-g... Albo może "jest" z jeszcze innego "miejsca", może "powstał" w jeszcze inny "sposób"...

Edit:
Posty scalone

Moviemaker


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 grudnia 2019, 18:30 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
dima napisał(a):
Domell1 napisał(a):
PS Te screeny z "Poszukiwany, poszukiwana" pochodzą z konta YT Studia Kadr i taki tam urywek 4minutowy został umieszczony i też w 2 proporcjach.
Mówimy o tym filmiku na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_Eo3hLfCj-g ? Przez cały czas jego trwania widzę jeden format obrazu: 1,37:1 (również podczas tego kadru: http://www.imagebam.com/image/6346a11327061763; viewtopic.php?p=15910#p15910) także podtrzymuję swoją hipotezę z poprzedniego mojego postu w tym dziale z tego wątku, że: domyślam się, że jest ten jeden screen z tego filmu z YouTube SF Kadru(https://www.youtube.com/watch?v=_Eo3hLfCj-g) z "obciętym" "przez kogoś" dołem obrazu(z tego obrazu w formacie: 1,37:1) i "wpisanym" odpowiednio w całość ekranu("16:9") - by "dotykał" krawędź "górną i dolną" ekranu...
Może Tobie przez przypadek się "ucięło" kawałek pełnego obrazu(z tego obrazu w formacie: 1,37:1) przygotowując te screeny porównawcze i "wpisując" go odpowiednio w całość ekranu("16:9") - by "dotykał" krawędź "górną i dolną" ekranu ? :)

Chyba, że ten screen jest z BD: http://www.imagebam.com/image/6346a11327061763; viewtopic.php?p=15910#p15910, a nie z filmiku z YouTube SF Kadru: https://www.youtube.com/watch?v=_Eo3hLfCj-g... Albo może "jest" z jeszcze innego "miejsca", może "powstał" w jeszcze inny "sposób"...
===========================================
Być może w treści powyższej wiadomości(postu) pomyliłem się niecelowo. Przedstawiłem tu również swoje prywatne zdanie, opinie, rozważanie oraz wiedzę z którymi nikt nie musi się zgadzać i które mogą być niezamierzenie: błędne. Za wszelkie zło: przepraszam.


Witam
Właśnie włączyłem ten filmik i masz rację. Nie wiedzieć czemu dotąd niezawodne tandem Win10+PotPlayer+MadVR spłatał figla i uparcie mimo wybrania zapisz bieżącą klatkę oryginalnym formacie losowo rzuty rozciąga.
Tym razem prawidłowe zrzuty kadru z wydania BD oraz urywek filmu z oficjalnego YT Studia Kadr
Obrazek Obrazek

Podobnie ma się sprawa "Brunet wieczorową porą" oraz "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz" jest stałe 4:3 sprawdzałem i obejrzałem oba filmy na telewizorze i nie zauważyłem zmiany formatu AR.
Obrazek
Wniosłem do admina forum o poprawienie postów, ja już nie mam możliwości edycji tych postów.

Za wprowadzenie nie ze swojej winy w błąd PRZEPRASZAM!

EDIT: W miarę możliwości wszystkie screeny które budziły "wątpliwości" poprawiłem! Powinno już być bez błędów, znalazłem winowajcę już tych błędów i w przyszłości nie powinno być takich baboli

podro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 grudnia 2019, 22:56 

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 243
Posty na Forum KP: 212
Witam
Ponieważ zostałem wywołany do tablicy, wrzucam jeszcze raz porównanie "Poszukiwany, poszukiwana"
Pierwsze są 4:3 screeny z fragmentu z YT Studio Kadr vs wydanie BD
Nie jest moją winą, iż wydanie BD jest ucięte góra/dół w stosunku do fragmentu Studia Kadr a po bokach nie ma nic więcej, niż w formacie 4:3 i nie jest to ani wina oprogramowania, ani moja.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

PS "Brunet wieczorową porą" u mnie wychodzi AR 1.40 (1516x1080 po obcięciu "czarnych" pasów)
"Co mi zrobisz jak mnie złapiesz" AR 1.36 (1478x1080 po obcięciu "pasów" czarnych)
pozostałe 1.77


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 grudnia 2019, 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Cytuj:
"[...] To otoczenie instytucjonalne TVP zawodzi w wielu obszarach. Choćby filmy zespołu Kadr – dlaczego sprzedano licencję na duży pakiet polskiej klasyki nadawcy komercyjnemu?

To nie jest pytanie do mnie, ja zrobiłem wszystko, by te filmy, w tym „Seksmisję”, „Jak rozpętałem II wojnę światową” itd., trafiły do nas. W sumie 200 filmów. Wszystko jest gotowe, ale bazarowym numerem, poza wiedzą ministra Piotra Glińskiego, państwowy zespół filmowy sprzedaje to tuż przed podpisaniem umowy nadawcy prywatnemu! Było to półtora roku temu i chyba wpłynęło na decyzję o połączeniu mniejszych zespołów filmowych w jednej większy. Premier Gliński został oszukany i zadziałał w interesie dostępu widzów do polskiej klasyki i dziedzictwa filmowego. [...]"
Źródło cytatu: https://wpolityce.pl/polityka/476649-na ... e?strona=2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 grudnia 2019, 11:50 

Dołączył(a): 09 cze 2016
Posty: 38
Posty na Forum KP: 40
dima napisał(a):
Cytuj:
"[...] To otoczenie instytucjonalne TVP zawodzi w wielu obszarach. Choćby filmy zespołu Kadr – dlaczego sprzedano licencję na duży pakiet polskiej klasyki nadawcy komercyjnemu?

To nie jest pytanie do mnie, ja zrobiłem wszystko, by te filmy, w tym „Seksmisję”, „Jak rozpętałem II wojnę światową” itd., trafiły do nas. W sumie 200 filmów. Wszystko jest gotowe, ale bazarowym numerem, poza wiedzą ministra Piotra Glińskiego, państwowy zespół filmowy sprzedaje to tuż przed podpisaniem umowy nadawcy prywatnemu! Było to półtora roku temu i chyba wpłynęło na decyzję o połączeniu mniejszych zespołów filmowych w jednej większy. Premier Gliński został oszukany i zadziałał w interesie dostępu widzów do polskiej klasyki i dziedzictwa filmowego. [...]"
Źródło cytatu: https://wpolityce.pl/polityka/476649-na ... e?strona=2

Proszę tylko nie wierzcie w tę propagandę. Byłem świadkiem tych wydarzeń i Kurski, jak to się mówi, mija się z prawdą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 grudnia 2019, 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
A kto by wierzył w słowa tej kanalii. :)

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2605 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 218  Następna

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Powered by: - HOSTINGHOUSE