Forum Polskiego Kina

Teraz jest 1 października 2024, 21:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lutego 2018, 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Można gdzieś znaleźć informację, że fundusze norweskie idą/pójdą na rekonstrukcję cyfrową polskich filmów, seriali ? PISF dostał je ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lutego 2018, 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Industry Insider napisał(a):
2. Wcześniej wybierano pozycje wg. wieku i stanu zdrowia operatorów i reżyserów, więc filmy np. Wajdy czy Szulkina (który stary nie jest, ale ma już jedno płuco tylko, a dalej jara 2 paczki dzienne) albo Wójcika czy Sobocińskiego.


Doszło niestety do tego, że np. reżyser i osoba odpowiedzialna za zdjęcia do filmu w przypadku "Jak rozpętałem II wojnę światową" nie żyją. Jeden z nich zmarł trochę ponad rok temu, a drugi Pan niecały rok temu... Z tego co sprawdziłem to: operator kamery - nie żyje, ale może żyje ktoś ze współpracy operatorskiej: Jerzy Majak lub Pan Leon Jankowski.

Na szczęście co do trylogii Pana Sylwestra Chęcińskiego, tj. "Sami swoi", "Nie ma mocnych", "Kochaj albo rzuć", żyje wcześniej wymieniony reżyser oraz drugi operator(szwenkier), choć czasami nie wymieniany jako drugi, ale jako po prostu operator kamery jedyny na liście, Pan Andrzej Ramlau("Sami swoi", "Nie ma mocnych"). "Kochaj albo rzuć": Co do zdjęć to chyba żyją tylko osoby ze współpracy operatorskiej. Żyje najprawdopodobniej Pan Jan Olejniczak mający 100 lat oraz być może Pan Mieczysław Sitarz.

Już pisałem w drugim wątku co do rekonstrukcji filmowej, co myślę względem tego tematu i podejścia do tych filmów. Pewnie różne czynniki zebrały się na taką, a nie inną sytuację z tymi filmami(rekonstrukcjami cyfrowymi ich).

Co do udziału twórców filmów w rekonstrukcji cyfrowej to chyba tu na forum czytałem takie zdanie, że dobrze jest gdy w sumie decydują tylko o kadrowaniu, a do kolorów się zbytnio nie mieszają. Chyba była mowa np. odnośnie "07 zgłoś się" i kolorów tam użytych(ale pewny nie jestem). Ja myślę, że chyba to zależy... Jeden będzie dobrze w obiektywnym rozumieniu tworzył przy tym, drugi inaczej. Z drugiej strony czytałem takie coś:

"[...]Tymi najważniejszymi są twórcy filmów. Nie zawsze już możemy zaprosić do współpracy autorów danego tytułu. W ciągu mojej dziesięcioletniej przygody związanej z rekonstrukcją miałem szczęście współpracować m.in. z Edwardem Kłosińskim i Kubą Morgensternem a rady, których mi udzielili okazały się bezcenne w kontekście kolejnych rekonstrukcji. Czas ucieka a ludzie nie żyją wiecznie. Nie wyobrażam sobie rekonstrukcji bez współpracy z osobą, która współtworzyła film[...]"

Źródło cytatu: http://www.kipa.pl/index.php/postproduk ... -zbyt-malo

Oraz pozytywnie o współpracy z twórcami i ich pozytywnym odbiorze efektu finalnego:
https://www.youtube.com/watch?v=PMVPK6CCx4w (od 15:40)

Oraz:
"[...]Wojtek Janio wspomina, że gdy pracował przy rekonstrukcji cyfrowej Medium Jacka Koprowicza z Jerzym Zielińskim był pod wrażeniem spostrzegawczości tego ostatniego. „Czasem chciał zmieniać saturację (stopień nasycenia kolorów – przyp. O.S.) o jeden procent. Przy czym dokładnie wiedział, co chce uzyskać i nasza kolorystka wiele się od pana Jerzego nauczyła. To była chyba najdłuższa korekcja koloru, przy której pracowaliśmy” – śmieje się współwłaściciel Fixafilm. – „Poprawialiśmy też odcień skóry aktorów, który co ciekawe zmienił się trochę w trakcie realizacji filmu – pewnie z powodu warunków klimatycznych i zmęczenia”. [...]"

Źródło cytatu: http://www.kipa.pl/index.php/partnerzy/ ... -diamentow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lutego 2018, 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Tutaj również ciekawy materiał z tej materii: https://vimeo.com/98125096


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lutego 2018, 10:18 

Dołączył(a): 05 maja 2017
Posty: 51
Industry Insider napisał(a):
adi90a napisał(a):
FixaFilm zajmie się serialami:
- „Pan na Żuławach”,
- „Tygrysy Europy”,
- „Boża podszewka”,
- „Sława i chwała”
T.P.S. Telewizyjne Profesjonalne Studio będzie z kolei rekonstruowało:
- „Rodzina Kanderów”,
- „Dorastanie”,
- „Życie na gorąco”,
- „Sukces”.
Mam nadzieje, że TPS stanie na wysokości zadania.


"Sława i chwała" już oddana, "Boża podszewka" idzie nieźle. TPS ma problemy z kolaudacjami, chyba na razie im dwa odcinki dopiero przyjęli.


..albo żadnego odcinka..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lutego 2018, 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Już raz pisaliśmy na forum mniej więcej o tym, ale chciałbym się upewnić.

Czy wygląda to tak:
Studio/Studia Filmowe decydują się na rekonstrukcję cyfrową jakichś filmów, z racji tego, że chce/chcą, ma/mają do niego prawa uzgadniają swoje zobowiązania i idą do firmy, która dokona tego procesu ? Czy PISF jest konieczny po drodze, a może ktoś inny ? Filmoteka Narodowa na wniosek Studia/Studiów Filmowych MUSI wydać im taśmy, no właśnie co do których prawa ma Filmoteka Narodowa czy właściciel danych tytułów ? A studio/studia tylko z racji miejsca przechowują taśmy w FN ?

W przypadku najnowszego projektu PISF tego dotyczącego: Studia Filmowe jeżeliby nie chciały to nie musiałby w nim uczestniczyć ? Czy coś ich zobowiązuje ? Czy na zasadzie już zapewne wieloletniej współpracy dogadują się na równi bez wychodzenia z formalnymi "żądaniami" na początku ? Być może nie ma czegoś takiego jak żądania, przymus formalny w tej materii jakiej się obracamy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lutego 2018, 22:54 

Dołączył(a): 16 lut 2017
Posty: 28
korek napisał(a):
..albo żadnego odcinka..


Z moich informacji wynika, że dwa odcinki zostały "przepchnięte kolanem" po tym jak były wielokrotnie odrzucane. No ale, że w Polsce jeszcze żaden zamawiający nie uwalił przetargu na rekonstrukcję (ze strachu o własną dupę), więc czekam jak to będzie wyglądać.

dima napisał(a):
Czy wygląda to tak:
Studio/Studia Filmowe decydują się na rekonstrukcję cyfrową jakichś filmów, z racji tego, że chce/chcą, ma/mają do niego prawa uzgadniają swoje zobowiązania i idą do firmy, która dokona tego procesu?

Dokładnie tak to wyglada. Studia są zarządzane jak prywatne firmy, więc rekonstrukcja musi mieć sens ekonomiczny. Stąd też m.in. wynika specyficzny dobór tytułów.

dima napisał(a):
Czy PISF jest konieczny po drodze, a może ktoś inny?

PISF konieczny nie jest, ale bez dofinansowania z PISF, rekonstrukcja nie miałaby sensu ekonomicznego, ponieważ ceny licencji na świecie spadły drastycznie w ostatnich latach, więc zyski z dystrybucji nie pokryłyby kosztów rekonstrukcji. Czasami zdarza się jakiś sponsor czy mecenas jak kiedyś PKO BP czy Orlen.

dima napisał(a):
J
Filmoteka Narodowa na wniosek Studia/Studiów Filmowych MUSI wydać im taśmy, no właśnie co do których prawa ma Filmoteka Narodowa czy właściciel danych tytułów ? A studio/studia tylko z racji miejsca przechowują taśmy w FN ?

FN taśmy z tytułami należącymi do studiów tylko przechowuje, z racji ustawy która studia do tego zobowiązuje, jak również z racji tego, że jest jedynym miejscem, gdzie są dobre warunki do przechowywania (nie w każdym magazynie co prawda, ale w większości jest ok). Tak więc mają obowiązek wydać.
FN sama w sobie też jest właścicielem praw do niektórych tytułów a ponieważ nie dostali pieniędzy z funduszy norweskich, więc trochę na ich zrekonstruowanie jeszcze pewnie poczekamy.

dima napisał(a):
W przypadku najnowszego projektu PISF tego dotyczącego: Studia Filmowe jeżeliby nie chciały to nie musiałby w nim uczestniczyć Czy coś ich zobowiązuje?

Najnowszy projekt PISF jest finansowany z funduszy norweskich. SF jakby nie chciałby to mogłyby nie uczestniczyć, ale biorąc pod uwagę, że PISF finansuje całość kosztów rekonstrukcji (czy tam 90%) to nie skorzystanie z tego byłoby głupotą, więc wszyscy co mogli w to weszli. konkretnie o dofinansowanie z ministerstwa starało się konsorcjum PISF i studiów filmowycm.

dima napisał(a):
Czy na zasadzie już zapewne wieloletniej współpracy dogadują się na równi bez wychodzenia z formalnymi "żądaniami" na początku ? Być może nie ma czegoś takiego jak żądania, przymus formalny w tej materii jakiej się obracamy ?

Nie do końca rozumiem to pytanie, ale tutaj zostało wszystko ustalone wcześniej (procedury oraz zafiksowane ceny za poszczególne usługi), więc zasadniczo studia działają z własnej woli, ale oczywiście czasami "góra" zmusza studia np. do skorzystania z fatalnych usług WFDiF zamiast usług którejś z firm które potrafią to robić.

_________________
Forumowy insider branży rekonstrukcyjnej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lutego 2018, 09:07 

Dołączył(a): 09 cze 2016
Posty: 38
Posty na Forum KP: 40
Czy "fundusz norweski" to to samo co POPC? Podobno z uruchomieniem tego programu wciąż są jakieś problemy, zwłaszcza, że w PISF co chwilę kogoś odstrzeliwują, a zaczęło się od Sroki. Podobno są naciski, żeby max. tej kasy wydoiło TVP.

Nie oczerniał bym tak WFDiF w jakości rekonstrukcji, wg mnie robią dobrą robotę z czyszczeniem, ale siedzi tam trochę betonu, który twierdzi, że wie lepiej i efektem rekonstrukcji nie powstaje nic ponad HD, najlepiej na kasecie.

TPS - tu bym miał większe obawy, fabuły im wybitnie nie wychodzą. Ostatnio robili głownie animacje i w tym się wyspecjalizowali, szkoda że tak nie zostało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lutego 2018, 16:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Industry Insider napisał(a):
dima napisał(a):
FN sama w sobie też jest właścicielem praw do niektórych tytułów a ponieważ nie dostali pieniędzy z funduszy norweskich, więc trochę na ich zrekonstruowanie jeszcze pewnie poczekamy.

Najnowszy projekt PISF jest finansowany z funduszy norweskich. SF jakby nie chciałby to mogłyby nie uczestniczyć, ale biorąc pod uwagę, że PISF finansuje całość kosztów rekonstrukcji (czy tam 90%) to nie skorzystanie z tego byłoby głupotą, więc wszyscy co mogli w to weszli. konkretnie o dofinansowanie z ministerstwa starało się konsorcjum PISF i studiów filmowycm.


Filmoteka Narodowa jest jednym z czterech Dysponentów Praw do wielu produkcji, jeżeli nawet nie wszystkich z tej listy: http://bip.kadr.com.pl/bip/druk.php?id=157 . Zapewne odnosi się to tylko do posiadania taśmy filmowej ? Czy w jakimś innym stopniu posiadają jakiś procent praw do, aż tylu tytułów... ? Pisząc: "[...]FN sama w sobie też jest właścicielem praw do niektórych tytułów[...]" miałeś na myśli 100 % pełną własność do danych tytułów przez FN(że są wyprodukowane przez nich i są ich własnością) ?

Nie mogę nigdzie znaleźć informacji czy Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego już rozdysponowało pieniądze z Funduszy norweskich i EOG, właściwie to z posiadanych informacji wiem, że: MKiDN dostało/dostanie pieniądze z EOG, a nie z Funduszy norweskich, chcąc być precyzyjnym. Nie wiem też na jak długi okres zostały podpisane te umowy między Polską, a podmiotami wcześniej wymienionymi(najprawdopodobniej do 2024 roku; poprzedni projekt, druga edycja, trwała bodajże w latach 2009-2014). W programie tym(trzecia edycja, informacja z 20.12.2017 i wtedy też nastąpiło najprawdopodobniej podpisanie umów) na aspekt: Kultura, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego dostało/dostanie:
- Dofinansowanie programu ze środków EOG: 75 000 000 euro
- Współfinansowanie krajowe programu: 13 235 294 euro

"Pierwsze konkursy w ramach trzeciej edycji zostaną ogłoszone po podpisaniu umów na realizację programów w poszczególnych obszarach tematycznych. Pierwsze nabory wniosków mogą rozpocząć się w drugiej połowie 2018 r."

Nie znalazłem również nigdzie informacji jakoby najnowszy projekt PISF był finansowany z Funduszy norweskich. Może chodziło Ci o to finansowanie z EOG ? Jakby tak, to nawet, żeby, to w wyżej wymienionym cytacie widać, że nabory wniosków do np. MKiDN będzie można składać w drugiej połowie 2018 roku(np. wniosek PISF) - o ile dobrze rozumuję. Nie mam też informacji, że PISF bierze udział w jakimś programie około Funduszy norweskich i EOG. Jest też projekt: Fundusz Współpracy Dwustronnej Polsko Norweska bodajże...

Z tego co wiem to najnowszym projektem PISF jest: "W ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa PISF realizuje projekt „Cyfrowa rekonstrukcja i digitalizacja polskich filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych w celu zapewnienia dostępu na wszystkich polach dystrybucji (kino, telewizja, Internet, urządzenia mobilne) oraz zachowania dla przyszłych pokoleń polskiego dziedzictwa filmowego”.":
https://www.pisf.pl/aktualnosci/rekonst ... ka-cyfrowa
(m.in. Kadr, ZEBRA, TOR, biorą w nim udział). Może o tym projekcie mówiłeś, albo masz jakieś przecieki, że PISF bierze udział w jakimś jeszcze nowszym projekcie i już ma dofinansowanie z funduszy norweskich ?
A może PISF np. nie dostaje/nie dostanie pieniędzy z MKiDN w ramach tego projektu Funduszy norweskich i EOG tylko z np.: Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości czy z Ministerstwa Rozwoju, które również są beneficjentami tego projektu ?

Informacja o finansowaniu z Funduszy norweskich i EOG: http://www.eog.gov.pl/strony/wiadomosci ... ich-i-eog/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2018, 03:21 

Dołączył(a): 16 lut 2017
Posty: 28
mofo napisał(a):
TPS - tu bym miał większe obawy, fabuły im wybitnie nie wychodzą. Ostatnio robili głownie animacje i w tym się wyspecjalizowali, szkoda że tak nie zostało.

Animacje też robili kiepsko tak naprawdę, było widać, że zamrażają tła i wycinają ruszające się obiekty. To jest firma w której jeden człowiek robi wszystko i do tego uważa się za najmądrzejszego na świecie i wszystkowiedzącego. O fabułach szkoda gadać, zwłaszcza tych pierwszych które skanowali na skanerze domowej produkcji.

mofo napisał(a):
Nie oczerniał bym tak WFDiF w jakości rekonstrukcji, wg mnie robią dobrą robotę z czyszczeniem, ale siedzi tam trochę betonu, który twierdzi, że wie lepiej i efektem rekonstrukcji nie powstaje nic ponad HD, najlepiej na kasecie.

Jak dostaną prosty film z negatywu to tak, potrafią wyczyścić. I zasadniczo to wszystko. Jak dostali "Kanał" Wajdy to spieprzyli tak jedną rolkę (dupnegatyw), że nie był opcji, żeby została skolaudowana, więc musiała to dostać jedna z dwóch firm, które faktycznie robią rekonstrukcję a nie dust-picking jak w WFDiF, który można w Indiach też zrobić za 1/10 ceny WFDiF. Dostają robotę ostatnio tylko dlatego, że są naciski polityczne. Poza tym tak jak znam ludzi z działów reko wszystkich firm w Polsce, tak z WFDiF nigdy nikogo nie poznałem, nie widziałem na żadnych warsztatach czy konferencjach. Tak więc nie wiem czy oni w ogóle mają jakiś dział i doświadczonych ludzi, bo mi to bardziej wygląda jak działanie ad-hoc. Jest zlecenie to bierze się ochroniarzy i sprzątaczki na plamkowanie...
Beton i alkoholicy zasadniczo.

mofo napisał(a):
Czy "fundusz norweski" to to samo co POPC? Podobno z uruchomieniem tego programu wciąż są jakieś problemy, zwłaszcza, że w PISF co chwilę kogoś odstrzeliwują, a zaczęło się od Sroki. Podobno są naciski, żeby max. tej kasy wydoiło TVP.

Tak, POPC to program oparty na kasie z Funduszy Norweskich (EDIT: albo jednak nie, patrz mój następny post). I tak, oczywiście TVP przytuliło najwięcej i to już za pierwszym razem a PISF mocno przetrzymali, ale ostatecznie chyba Unia ich postraszyła i PISF/Studia dostały na reko a NiNA i FN (czyli teraz FINA) nic nie dostały. Ale cholera ich wie, teraz jak "dobra zmiana" przejąła NiNA i FN to może dostaną.
Przy czym PISF ma już umowę podpisana z Ministerstwem, a studia albo już podpisały z PISF albo będą zaraz podpisywać. Tak więc to jest na 99% pewne (ale wiadomo jak jest w kraju, więc nie 100%).

_________________
Forumowy insider branży rekonstrukcyjnej


Ostatnio edytowano 16 lutego 2018, 03:42 przez Industry Insider, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2018, 03:27 

Dołączył(a): 16 lut 2017
Posty: 28
dima napisał(a):
Filmoteka Narodowa jest jednym z czterech Dysponentów Praw do wielu produkcji, jeżeli nawet nie wszystkich z tej listy: http://bip.kadr.com.pl/bip/druk.php?id=157 . Zapewne odnosi się to tylko do posiadania taśmy filmowej ? Czy w jakimś innym stopniu posiadają jakiś procent praw do, aż tylu tytułów... ? Pisząc: "[...]FN sama w sobie też jest właścicielem praw do niektórych tytułów[...]" miałeś na myśli 100 % pełną własność do danych tytułów przez FN(że są wyprodukowane przez nich i są ich własnością) ?

Mają prawa po różnych studiach które zostały zlikwidowane lub poupadały, są to prawa majątkowe, które albo dzielą z BIG3 czyli Kadr/Zebra/Tor albo są w pełni właścicielami. Np. FN jest właścicielem praw do niektórych animacji Se-ma-fora (nie wiem czy do wszystkich). A tych wspólnych jest kupa i oprócz mocnych tytułów większość z nich pewnie poczeka dłuuugo nawet na cyfryzację.

dima napisał(a):
Nie mogę nigdzie znaleźć informacji czy Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego już rozdysponowało pieniądze z Funduszy norweskich i EOG [...]

Nie mam pojęcia, to jest ta część kuwety, której nie ogarniam do końca :) Ale wszyscy mówili o funduszach norweskich.

EDIT: Coś takiego znalazłem: https://cppc.gov.pl/wp-content/uploads/Lista-projektów-wybranych-do-dofinansowania-5.pdf
Czyli Centrum Projektów Polska Cyfrowa się tym zajmuje, jak się tam dogrzebiesz skąd były te pieniądze to daj znać, bo chętnie się też dowiem :)

_________________
Forumowy insider branży rekonstrukcyjnej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lutego 2018, 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Po tym co napisaliście o jakości prac WFDiF przy rekonstrukcjach cyfrowych to trochę mnie przeraziło, jak sprawdziłem, że w projekcie tym Polska Cyfrowa(POPC) oni m.in. biorą udział... pomyślałem, że będą wykonywać rekonstrukcje cyfrową dla projektu...

Trochę mnie uspokoiło to:
"[...]Następnie została omówiona druga część założeń projektu, dotycząca rozbudowy istniejącego w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie cyfrowego repozytorium, które w przyszłości będzie pełniło również rolę cyfrowego repozytorium dystrybucyjnego. Pani Pawłowska-Pyra dodała, że w ramach tej części projektu powstanie również bardzo ważne i unikalne miejsce – portal udostępniania filmów po rekonstrukcji (zarówno zrealizowanych w ramach projektu Polska Cyfrowa, jak i wcześniejszych) oraz nowych polskich produkcji fabularnych, dokumentalnych i animowanych.[...]"
Z tego co przeczytałem w tym dokumencie nie ma nic odnośnie innej działalności w tym projekcie WFDiF.
oraz:
"[...]Pan Grzegorz Molewski (KPD) spytał, jakie są założenia koordynacyjne i czy powstanie centrum koordynacji rekonstrukcji. Pani Pawłowska-Pyra wyjaśniła, że zleceniodawcą usługi będzie dane studio filmowe, a rolą PISF, jako lidera projektu, będzie koordynacja i zarządzanie działaniami uwzględnionych w projekcie.[...]

Myślę, że można się dowiedzieć stąd, i innych ciekawych rzeczy na temat projektu(choć jest to ze stycznia 2016 roku, ale są tu założenia projektu tylko i wyłącznie odnośnie rekonstrukcji cyfrowej i deigitalizacji):
http://bip.pisf.pl/files/dokumenty/prot ... 1_2016.pdf (m.in. strona 4)

Mowa jest też tam m.in. o portalu internetowym... Miejmy nadzieję, że powstanie. TVP tak myślę, że będzie miało raczej osobną platformę na zrekonstruowane materiały. Być może to jest już tą platformą: https://vod.tvp.pl/kolekcja/rekonstrukc ... a,35561705. Zastanawia mnie dlaczego nie ma tam jeszcze np. Janosika zrekonstruowanego.

Z tego co widzę, budżet na rekonstrukcje cyfrową został zwiększony o kilkadziesiąt tysięcy złotych(informacja z 9 stycznia 2018 roku) względem prezentowanej informacji z 1 grudnia, przez PISF:
- https://cppc.gov.pl/wp-content/uploads/ ... acja-1.pdf
- https://www.pisf.pl/aktualnosci/rekonst ... ka-cyfrowa

mofo napisał(a):
Czy "fundusz norweski" to to samo co POPC? Podobno z uruchomieniem tego programu wciąż są jakieś problemy, zwłaszcza, że w PISF co chwilę kogoś odstrzeliwują, a zaczęło się od Sroki. Podobno są naciski, żeby max. tej kasy wydoiło TVP.

Industry Insider napisał(a):
Tak, POPC to program oparty na kasie z Funduszy Norweskich (EDIT: albo jednak nie, patrz mój następny post). I tak, oczywiście TVP przytuliło najwięcej i to już za pierwszym razem a PISF mocno przetrzymali, ale ostatecznie chyba Unia ich postraszyła i PISF/Studia dostały na reko a NiNA i FN (czyli teraz FINA) nic nie dostały. Ale cholera ich wie, teraz jak "dobra zmiana" przejąła NiNA i FN to może dostaną.
Przy czym PISF ma już umowę podpisana z Ministerstwem, a studia albo już podpisały z PISF albo będą zaraz podpisywać. Tak więc to jest na 99% pewne (ale wiadomo jak jest w kraju, więc nie 100%).


POPC jest to z tego co wiem: Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, w którym bierze udział m.in. PISF oraz TVP na rzecz rekonstrukcji cyfrowej i digitalizacji materiałów audiowizualnych

Czyli najprawdopodobniej, ten program(POPC) nie jest z Funduszy norweskich(na 99 %) o czym już pisałem wcześniej - to są najprawdopodobniej(FN-skie i EOG) inne projekty, inne finanse i z tego co pisałem najprawdopodobniej jeszcze nie rozdysponowane. Inaczej mówiąc to inna para kaloszy.
Informacja o projekcie w którym udział bierze PISF(POPC) znajduje się w linku powyżej, a informacja o TVP(POPC) tutaj:
http://centruminformacji.tvp.pl/2931546 ... wum-tvp-sa

I tak jak pisałem wcześniej są przyznane Polsce finanse z Funduszy norweskich i EOG, ale nie mam informacji czy np. pieniądze do konkretnych Ministerstw czy Agencji Państwowych są już przelane czy nie. Być może i z tych funduszy pośrednio od któregoś Ministerstwa pójdą pieniądze dla PISF na rekonstrukcję cyfrową i digitalizację, ale na razie takich informacji nie znalazłem. Po więcej odsyłam na poprzednią stronę do mojego postu na ten temat.

Fundusze norweskie i EOG są formą bezzwrotnej pomocy zagranicznej przyznanej przez Norwegię, Islandię i Liechtenstein 16 państwom członkowskim Unii Europejskiej. Kraje EFTA w zamian oczekują możliwości korzystania ze swobód jednolitego rynku.:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Norweski_ ... _Finansowy

Program Operacyjny Polska Cyfrowa(POPC) jest natomiast finansowany z UE z Funduszy Europejskich, a konkretniej mówiąc z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego + środków krajowych(publicznych i prywatnych):
https://www.polskacyfrowa.gov.pl/strony ... ansowanie/


Industry Insider napisał(a):
Przy czym PISF ma już umowę podpisana z Ministerstwem, a studia albo już podpisały z PISF albo będą zaraz podpisywać. Tak więc to jest na 99% pewne (ale wiadomo jak jest w kraju, więc nie 100%).


Czyli mówisz tu najprawdopodobniej o projekcie POPC w którym bierze udział PISF i o którym są oficjalne informacje(jak i również m.in. konkrety finansowe) ? Najprawdopodobniej tym Ministerstwem jest Ministerstwo Rozwoju, czy też teraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju z tego co wiem odpowiedzialne za koordynację POPC w Polsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lutego 2018, 02:04 

Dołączył(a): 16 lut 2017
Posty: 28
dima, dziękuję za wnikliwą analizę. Moje przypuszczenie jest takie, że był jakiś pomysł na użycie FN do finansowania POPC kilka lat temu, dlatego mówiono zamiennie POPC albo FN. Bo wiesz, o POPC 2014-2020 i programie rekonstrukcji filmów mówi się w branży tak od 2013 roku mniej więcej. Od jakiś trzech lat słyszałem od znajomych, że już zaraz powinno ruszyć. Fajnie, że ruszyło.

Swoją drogą to trwało tyle czasu, że np. Pana Grzegorza Molewskiego w branży już nie ma.

dima napisał(a):
Czyli mówisz tu najprawdopodobniej o projekcie POPC w którym bierze udział PISF i o którym są oficjalne informacje(jak i również m.in. konkrety finansowe) ? Najprawdopodobniej tym Ministerstwem jest Ministerstwo Rozwoju, czy też teraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju z tego co wiem odpowiedzialne za koordynację POPC w Polsce.


Tak, TVP i PISF/Studia to jest program POPC 2014-2020 (który był mi znany zamiennie jako "fundusze norweskie", co już ustaliliśmy, że jest błędem).

_________________
Forumowy insider branży rekonstrukcyjnej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Powered by: - HOSTINGHOUSE