Forum Polskiego Kina

Teraz jest 2 października 2024, 00:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2585 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 216  Następna
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lutego 2018, 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Dziękuję bardzo za rzeczową odpowiedź.
Więc tak... Właśnie interesują mnie te produkcje: "Sami swoi", "Nie ma mocnych", "Kochaj albo rzuć" oraz trzy części filmu "Jak rozpętałem II wojnę światową". Z tego co się już dowiedziałem to tym studiem filmowym posiadającym prawa do tych filmów jest Studio Filmowe Kadr.

1. Pisałeś o producencie w przypadku "Samych swoich". Czy producent ma jakiekolwiek znaczenie prawne odnośnie tego czy można wykonać rekonstrukcję cyfrową filmu ? Czy tu chodzi np. o osoby z ekipy, które chyba muszą być przy tym procesie pewnych powodów, np. reżyser, autor zdjęć ?

2. Piszesz, że Filmotek Narodowa przechowuje kopie filmów. A oryginał, negatyw na którym został nakręcony film(najlepsza wyjściowa jakość) o którym pisałeś kto przechowuje ? Czy to właśnie na te negatywy oryginalne mówi się kopie filmów ?

Prezes TVP, Jacek Kurski powiedział: "Z powodu takiego myślenia, że priorytetem jest wyprowadzanie produkcji na zewnątrz, doprowadziło to do zawyżonych kosztów formatów takich jak seriale, czy programy rozrywkowe. Nasi widzowie oczekują, że będziemy emitowali filmy, które są dziedzictwem TVP jak „Sami swoi”, czy „Jak rozpętałem II wojnę światową”, a to one hulają po wszystkich innych stacjach. TVP już dawno nie ma do tego praw – mówił Kurski."

i w podobnym tonie:

"Przyszliśmy do telewizji, która przez lata pozbawiała się kontentu. Nasi widzowie oczekują, abyśmy emitowali filmy, które są dziedzictwem TVP, chociażby „Sami swoi” czy „Jak rozpętałem II wojnę światową”. W wyniku różnych operacji duża część tego kontentu hula po innych stacjach, a TVP już nie ma do niego praw."

Raz też była jego bodajże bardziej ubolewająca wypowiedź nad tą sytuacją i wcale się nie dziwię...

3. Czyli można wnioskować, że kiedyś TVP miała do tego prawa.. Ciekawe czy na wyłączność czy razem ze studiem filmowym. Czy TVP mogła pozbawić się całkowicie praw, czy sprzedała prawa do dystrybucji, kto to wie ? Sądząc z wypowiedzi to raczej całkowicie. Na początku XXI wieku "Samych swoich" dali może w zamian za koloryzację Polsatu, im na stałe, a później i kolejne części tej trylogii jak i "Jak rozpętałem II wojnę światową". Ale to ostatnie moje zdanie, raczej jest błędnym myśleniem i raczej nastąpiło to(wyprzedanie tych filmów) jeszcze przed XXI wiekiem. Może też studio filmowe dało zgodę na rozprowadzenie filmów poza TVP, ze zgodą TVP ? Ktoś pamięta, wie zza kulis jak to było ?

4. Co do "Stawki większej niż życie" to z tego przypadku patrząc choćby na te pierwsze 12 odcinków wynika, że prawa do nich miały dwa podmioty: TVP i Kadr, ale od swego czasu również "Stawka", "Pancerni" jak i inne "latają" po komercyjnych kanałach, więc zapewne z tych też TVP się wyprzedała ? Albo dała zgodę na, sprzedaż na puszczanie różnych materiałów w innych kanałach... ? I być może Pan Kurski mówił o wierzchołku góry lodowej... Ale kto to wie dokładnie jak to było, zapewne brak oficjalnych komunikatów...

Z przypadku podanego przez Ciebie z linku wynika, że dochodzą jeszcze oprócz np. telewizji, studia filmowego, koproducenci do tego kto jest właścicielem, w jakim zakresie. Zawiły temat.

5. Industry Inside już dawno była tutaj... W sierpniu ostatnio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2018, 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Generalnie jest tak, że to studio filmowe typuje film który w danym momencie chce zrekonstruować. O kwestiach prawnych nie napiszę, bo nie mam takiej wiedzy.
"Sami swoi" zostali nakręceni przez Zespół Filmowy Iluzjon, który już nie istnieje a do którego filmów prawa ma właśnie studio KADR. Ono w pierwszej kolejności zajmuje się tymi tytułami do których ma pełne prawa. Reżyser i autor zdjęć decydują o finalnym wyglądzie filmu, czyli czy ma na przykład zostać przekadrowany, jaką ma mieć kolorystykę itp.

Negatyw, to jest ta najważniejsza taśma, mająca najlepszą jakość z której robiło się kopie a z nich wykonywało się kolejne np do kin. FN przechowuje zarówno oryginalny negatyw, jak też i kopie (pozytyw, duppozytyw) z których często uzupełnia się pewne braki. Czasem może być też tak, że negatyw już nie istnieje, albo są jego bardzo duże ubytki. Po to są też te kopie.

Kurski ma raczej na myśli licencje do emisji TV do konkretnego tytułu. Prawa do filmu raczej w dalszym ciągu posiada studio KADR, aczkolwiek nie mam żadnej wiedzy na ten temat. Polsat lata temu sfinansował koloryzację wspomnianych tytułów i jako taki zapewne posiada do nich prawa (ale wyłącznie do tych kolorowych wersji SD). Jeżeli w ramach najnowszego programu rekonstrukcji oba nie zostaną odnowione, to najpewniej wynikać to będzie z kwestii prawnych. Możliwe że prawa do tego filmu ma kilka podmiotów na raz i żadne specjalnie się nie kwapi by samodzielnie ją sfinansować. Tak by przynajmniej wynikało z tej listy http://bip.kadr.com.pl/bip/druk.php?id=157

Co do seriali, to raczej TVP tylko sprzedawała licencje innym kanałom pozbawiając się wyłączności.

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2018, 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Uważam, że produkcje takie jak: "Sami swoi", "Nie ma mocnych", "Kochaj albo rzuć", trzy części "Jak rozpętałem II wojnę światową" powinny być obowiązkowo zrekonstruowane cyfrowo choćby w najbliższym dużym projekcie PISF o którym pisałeś, a który będzie obejmował również współpracę ze Studiem Filmowym Kadr: http://www.pisf.pl/aktualnosci/wiadomos ... cje-filmow. Szczerze to te filmy w moim odczuciu już dawno temu powinny zostać poddane wyżej wymienionemu procesowi jako jedne z pierwszych zaraz po rozpoczęciu tego działania w Polsce. Widziałem tu czyjś wpis na forum, że oglądalność to właściwie powinna być ostatnia rzecz brana pod uwagę w przypadku pierwszeństwa filmów do rekonstrukcji cyfrowej. Rozumiem też argumenty przy tym przedstawione, że nade wszystko ważniejszy jest stan taśmy, ważność dla kultury itp. Nie mniej jednak te filmy, choć komediowe to są bardzo ważne dla polskiej kultury i polskiego widza, mimo wszystko oglądalność jest tu jakimś wyznacznikiem. Oba te filmy z tego co śledzę dane z oglądalności, mają ją największą spośród innych starszych polskich filmów(a nawet nowych czy to polskich czy zagranicznych). Nie odbieram prawa innym, ważnym dziełom do cyfrowej rekonstrukcji(uratowania ich), którym to grozi ryzyko utraty jestestwa jak i z innej perspektywy są ważne ze względów historycznych, kulturalnych, ale nie zapominajmy też o tym co jest popularne i być może też jakość taśm nie jest najlepsza(„JRIIWŚ” – bodajże 1966, trylogia o Kargulach i Pawlakach to lata 60-te i 70-te). Mam nadzieję, że mnie rozumiecie i widzicie, że zależy mi na dobru całej polskiej kinematografii ze zrównoważonym procesem rekonstrukcji cyfrowej: priorytetu pomiędzy tym co może zostać utracone(być może większość starszych dzieł została już zrekonstruowana cyfrowo), a czymś znanym i popularnym, również nie młodym.

Filmy te w tym najbliższym projekcie PISF powinny uzyskać priorytet i jak najwyższą staranność przy tych pracach jak również powinny przejść pełną rekonstrukcję cyfrową moim zdaniem. I to nie mówię tego z tego tylko powodu, że lubię te filmy, choć je lubię, ale patrzę na tą sprawę przez pryzmat również statystycznego polskiego widza…

Jak myślicie, gdy dojdzie do rekonstrukcji cyfrowej tych wyżej wymienionych filmów, to „Sami swoi”, trzy części „Jak rozpętałem II wojnę światową”, które to są czarno-białe oryginalnie, powinny być przegrywane z negatywów(oryginałów), ale jednocześnie powinny zostać pokolorowane, prawda? Ja innej opcji nie widzę… Chyba, że wykorzystać skoloryzowane wersje TV Polsat tych filmów(jeżeli Kadr ma do nich prawa), jednakże zapewne nie będzie wtedy możliwości uzyskania tak dobrej jakości jak gdyby rekonstruowano je cyfrowo ze z oryginalnych taśm(negatywów), a te(Polsatowskie) zapewne w dodatku są zapisane chyba tylko już w postaci cyfrowej, choć mogę się mylić i następuje proces zwrotu przegranego materiału(już w jakiś sposób polepszonego) do FN o czym to chyba czytałem.

Gdyby była taka zawiła sytuacja z tymi prawami do tych filmów jak mówisz to mogliby się właśnie zebrać wszyscy i zrzucić i byłoby taniej. Tylko czy by się dogadali... Tak w ogóle, np. ten Kadr to jest prywatne studio filmowe ? Jeżeli tak to mogą oni ewentualnie prosić PISF o dofinansowanie dla swojego materiału lub na odwrót, PISF może prosić ze względu na wartość materiałów jakie ma dane studio o dołączenie do projektu Studio Filmowe Kadr? Nie tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2018, 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
dima napisał(a):
Tak w ogóle, np. ten Kadr to jest prywatne studio filmowe ?
Nie, to nie jest studio prywatne.

Cytuj:
STATUT
STUDIA FILMOWEGO „KADR”

1.Studio Filmowe „Kadr” jest państwową instytucją kultury działającą w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ( Dz. U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”;
2) zarządzenia Nr 47 Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 4
października 2011 r. w sprawie utworzenia państwowej instytucji kultury Studio
Filmowe „Kadr” przez przekształcenie państwowych instytucji filmowych: Studio
Filmowe „KADR” i Studio Filmowe „OKO”;
3) niniejszego statutu.
http://bip.mkidn.gov.pl/media/download_gallery/Zalacznik_do_Z_49.pdf
dima napisał(a):
Jeżeli tak to mogą oni ewentualnie prosić PISF o dofinansowanie dla swojego materiału lub na odwrót,
Oczywiście że mogą, zresztą są wielokrotnym beneficjentem programów PISFu.

Co do koloryzacji to na pewno po rekonstrukcji dostępne będą w wersji oryginalnej czyli czarno białej. Osobiście mam nadzieję, że będą wyłącznie w takiej wersji.

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2018, 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Z tego co wiem to "Czarne chmury" mimo, że są wyprodukowane przez TVP i zapewne TVP ma do nich prawa*, nie znajdują się w trwającym programie "Digitalizacja Polskiej Szkoły Telewizyjnej i Filmowej z Archiwum TVP S.A.". Dziwne trochę, bo jest to jeden jeden z popularniejszych i bardziej znanych seriali TVP.

*albo jednak nie ma do nich praw, bo czym tłumaczyć brak ich udziału w cyfrowej rekonstrukcji, a obecność tam mniej znanych materiałów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2018, 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Nie znalazło się tam wiele innych znanych seriali. Trudno ocenić jakie były kryteria doboru tytułów.


Pociąg do Hollywood
01.03.2018, godz. 23:20
TV Puls

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2018, 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2018
Posty: 19
Brunet wieczorową porą na Kino Polska to też remaster ?
https://www.teleman.pl/tv/Brunet-Wieczorowa-Pora-472364


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2018, 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Wiadomo kiedy rozpocznie się ten projekt PISF?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2018, 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2016
Posty: 1257
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Brunet jest już od dawna zrekonstruowany, więc przypuszczam, że Kino Polska nadaje zrekonstruowaną wersję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2018, 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 cze 2016
Posty: 1444
Posty na Forum KP: 2318
Pewnie już lada moment wystartuje projekt PISFu. Ciekawe czy podejmą od razu decyzję o filmach jakie zostaną skierowane do rekonstrukcji czy też będą robić to etapami.

_________________
Lista filmów po rekonstrukcji (aktualizacja 13.10.2023)
Rekonstrukcje wydane na Blu-ray (aktualizacja 17.08.2023)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2018, 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2018
Posty: 277
Zamówienie TVP z 31 stycznia 2018 roku:

"Przedmiotem zamówienia jest wdrożenie systemu do interaktywnej, poklatkowej rekonstrukcji obrazu, z modułami do stabilizacji w ciągu linii technologicznej do digitalizacji i rekonstrukcji archiwalnych materiałów filmowych w Ośrodku Dokumentacji i Zbiorów Programowych TVP w ramach projektu nr POPC.02.03.02-00-0008/16 „Digitalizacja Polskiej Szkoły Telewizyjnej i Filmowej z Archiwum TVP S.A.” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020."

https://www.tvp.pl/zamowienia_publiczne ... hp?id=1863


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2018, 20:27 

Dołączył(a): 05 maja 2017
Posty: 51
wygląda na to, że w serwisie tvp vod w zakładce rekonstrukcja cyfrowa zaczęły pojawiać się pierwsze tytuły wywodzące się z projektu współfinansowanego przez ue. W najbliższych, wielu, tygodniach, prawdopodobnie będą to materiały pozyskane z materiałów magnetycznych, z wycięciem materiału roboczego i z usunięciem większych przytarć analogowych


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2585 ]  Przejdź na stronę... Poprzednia  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 216  Następna

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Powered by: - HOSTINGHOUSE