dev napisał(a):
Ja bym zobaczył Stan strachu, może się kiedyś doczekam. Kogel-Mogel mi tylko zależy ze względu na kadry z Warszawy i z dawnych pojazdów komunikacji miejskiej, bo w 16:9 są obcięte.
O... i m. in. z "tego/podobnego" i może innych jeszcze "powodów": ja "nie jestem za" "przeformatowywaniem", "ucinaniem" części obrazu zarejestrowanego na taśmie filmowej(z pewnymi wyjątkami*, o których wspominałem chyba w tym wątku na tym forum) - zarówno jeśli chodzi o "przejście z", np. AR: 1,37:1 na "16:9", ale i poprzez "robienie nie pełnej ramki z całej ramki obrazu zarejestrowanego na taśmie filmowej", pozostając tym samym przy OAR, jednak "ucinając" części którychś - najczęściej każdych(?) boków zarejestrowanego obrazu. :)
* Wyjątek ten nie dotyczy: "przejścia z", np. AR: 1,37:1 na "16:9", a co najwyżej: "robienie nie pełnej ramki z całej ramki obrazu zarejestrowanego na taśmie filmowej", pozostając tym samym przy OAR, jednak "ucinając" części którychś, najczęściej każdych(?) boków zarejestrowanego obrazu i dotyczy ten wyjątek co najwyżej: "soft matte'u"(pozostanie przy OAR innym od AR obrazu zarejestrowanego na pełni klatki taśmy filmowej)(jednak jestem "za tym", żeby w miarę możliwości robić wtedy zawsze: "open matte").
========================
Co do dwóch części: "Kogli-mogli" to chyba o nich nie było informacji, że nie istnieją kopie po rekonstrukcji cyfrowej w ich OAR(chyba: 1,37:1), tak jak to było/jest dla: "Seksmisji" i dwóch części: "Vabanku"... - zgadza się(wszystkie te tytułu były chyba w posiadaniu tego samego SF i w podobnym czasie oraz w ramach tego samego "projektu" były rekonstruowane cyfrowo chyba ?) ?
================================================
Można założyć, że część/wszystkie z przedstawionych "tu" listy filmów, to filmy do których jakieś prawa obecnie posiada: FINA:
https://fina.gov.pl/oferta-fina-dla-kin ... w-kultury/ ?